چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
بدمینتون بین المللی فجر

رنکینگ داران جهانی در شهر بادگیر ها

سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر شامگاه روز گذشته در یزد آغاز شد. این رقابت ها تحت عنوان جام بین المللی فجر هم ساله در کشور ما برگزار می شود.

در این دوره مسابقات ۱۴۳ ورزشکار شامل ۹۰ ورزشکار از ۲۷ کشور جهان و ۵۷ ورزشکار از جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت.

قبل از شروع مراسم افتتاحیه این بازی ها، سروش اسکندری بازیکن تیم ملی بدمینتون کشورمان با انجام یک دیدار دوستانه در حضور مسئولان و بازیکنان تیم ملی از میادین ملی خداحافظی کرد.

در مراسم آغازین این جشنواره چند حرکت خوب فرهنگی و ورزشی انجام شد یکی از آنها تجلیل از محمود انصاری، مربی سابق تیم ملی بود که نزدیک به نیم قرن در زنجان بدمینتون را پایه گذاری کرد و دهها ملی پوش تحویل تیم های ملی ایران داد.

او سال ها سکان هدایت ملی پوشان کشور ما را در دست داشت و اکنون یکی از شاگردان وی به نام غلامرضا باقری، سرمربی تیم ملی ایران شد.

در پایان این مراسم نیز یک جام مسی که نماد جام قهرمانی مسابقات به شمار می‌آید توسط دختر بچه‌ای با کاپشن صورتی و گوشواره هایی قلبی به داخل کورت مسابقه آورده شد.
دختر بچه‌ «کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی»؛ یکی از شهدای حادثه تروریسی دیماه کرمان است که با این لقب به عنوان کم سن ترین شهید حادثه دردناک کرمان شناخته شد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی ۱۳  بازیکن با رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان در جام فجر شرکت می‌کنند.

این مسابقات جزو رویدادهایی است که ورزشکاران می توانند برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس امتیاز بگیرند و ۱۵ هزار دلار جایزه دارد.

این رقابت ها اکنون به عنوان یک چلنج در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است؛ البته این مسابقات در ۱۵ دوره نخست ثبت تقویم جهانی نبود اما تداوم در برگزاری آن باعث شد تا فدراسیون جهانی نگاهی ویژه به آن داشته باشد و در نهایت آن را به عنوان چلنج در تقویم جهانی ثبت کرد.

گزارش: تحریریه البرز ورزشی