پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یادداشت و برداشت سفر به دوحه - یک

قطری ها و میزبانی جام جهانی بسکتبال!

آنچه که در پی می آید بخشی از سفرنامه همکار اعزامی البرز ورزشی و روزنامه بین المللی شوت به دوحه قطر است که به تدریج و روزانه از نظر علاقه مندان می گذرد.

مسابقات جام ملت های آسیا قرار بود در کشور چین برگزار شود اما بنا بردلایلی که شاید شیوع بیماری کرونا باشد چینی ها انصراف دادند و قطری ها که این سال ها دورخیز عجیبی از طریق هویت سازی در ورزش کرده اند میزبانی جام هجدهم را برعهده گرفتند و با توجه به اینکه قطری ها جام جهانی را به نحو احسن برگزار کرده بودند در حقیقت تبدیل به عصای دست ورزش قاره کهن شده اند.

امکانات فوق العاده و ورزشگاه هایی که با فاصله کم در همه نقاط دوحه متمرکز شده اند سبب شد که تیم ها از بابت بعد مسافت دچار خستگی نشوند و دیدیم که جام ملت ها هم در سایه ی چنین امکاناتی با کیفیت بهتر برگزار می شود.

زیر ساخت و ورزشگاه های قطر از امکانات چنان وسیعی برخوردار است که آنها آمادگی خود را برای برگزاری جام جهانی بسکتبال هم اعلام آمادگی کرده اند و به یاد داریم که قطری ها چند دوره از مسابقات قهرمانی هندبال دنیا را هم به صورت کم نظیری برگزار کرده اند.

در روز های اول جام ملت ها خبرنگاران و عکاسان کشور ها امکان دریافت دوربین و کارت رایگان مترو را نداشتند اما از بازی های دوم به بعد همه این امکانات را دریافت کرده اند چون فاصله اکثر ورزشگاه ها را می شود با مترو تردد کرد.

این درحالی بود که قطری ها برای خبرنگاران هم اتوبوس هایی مدرن و مجهز با نام شاتل آماده ساخته بودند که دو ساعت قبل از شروع هر مسابقه از مدیا سنتر به سمت ورزشگاه های برگزاری مسابقات حرکت می کردند حتی اگر دو یا سه خبرنگار نیاز به استفاده از اتوبوس داشتند دریغ نمی ورزیدند و با روی گشاده در خدمت رسانی اقدام می کردند.

گزارش: حبیب رحیمی