پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
خردادماه زمان جدید مستریونیورس در ایران

نصیرزاده: ورزشکاران دوپینگی جریمه می شوند

زمان جدید مسابقات بین المللی مستریونیورس 2024 ایران با هماهنگی فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: بعد از رایزنی های صورت گرفته توسط فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران با فدراسیون جهانی(IFBB) زمان جدید رویداد بین المللی مستریونیورس 2024 ایران مشخص شد.

با توجه به برگزاری مسابقات باشگاههای کشور در تمامی رشته ها در بهمن و اسفند 1402 و در پیش بودن ماه مبارک رمضان امکان برگزاری رویداد مستریونیورس تا پایان سال 1402 وجود نداشت و با توجه به اخذ نظر کارشناسان و هماهنگی صورت گرفته با فدراسیون جهانی، مسابقات به خرداد سال 1403 موکول شد.

بر این اساس مسابقات در تمامی رشته ها در خرداد سال 1403 برگزار خواهد شد.

این درحالی است که عبدالمهدی نصیرزاده در خصوص مثبت شدن تست پنج ورزشکار ایرانی در مسابقات جهانی گفت: در بسیاری از رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌های جهانی به همین شکل تست دوپینگ می‌گیرند و ورزشکاران نیز باید جریمه این کار خود را پرداخت کنند. برای هر ورزشکار ۲ هزار یورو جریمه تعیین شده که جمع جریمه‌ها به ۱۰ هزار دلار خواهد رسید.

وی افزود: فدراسیون بین‌المللی فیتنس و بدنسازی حدودا از ۱۰ درصد ورزشکاران که بیش از ۱۵۰۰ نفر بودند، تست گرفت و متاسفانه ایران بیشترین سهم را در تست‌های مثبت داشت. IFBB تذکر جدی به ما داد و اگر این روند ادامه‌دار باشد، عواقب خوبی در انتظار بدنسازی ایران نخواهد بود.