پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گردشگری و والیبال ساحلی

بستانو میزبان مهربان ساحلی بازان کشور

برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در نوار جنوبی ایران آنقدر از لحاظ فرهنگی و جاذبه های گردشگری اهمیت دارد که برای شناسایی آن باید ماه ها نوشت و به سرزمین زیبای میهنمان فخر ورزید.

بندر بستانو واقع در جنوب شهر پارسیان در استان هرمزگان همجواری زیبا از بخش کوش کنار پارسیان است که میزبان سومین تور ملی ایران را برعهده داشت، منطقه ای بکر با مردمانی که صداقت و سادگی از سر و روی آنها می بارد.

بند دیر، بستانو و... آیا مسئولان مملکت ما این جاذبه ها را می شناسند؟ آفرین به مهندس بحریه و همکارانشان در کمیته ساحلی فدراسیون که با اهتمام خود ورزش و گردشگری را در هم آمیخته اند.

و اما والیبال ساحلی تور ملی پارسیان، این مسابقات هم مانند تور بوشهر به تسخیر زوج مازندرانی درآمد. این رقابت ها از دهم بهمن با حضور 16 تیم آغاز شده بود، ) پس از برگزاری 36 مسابقه به پایان رسید.

در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها تیم‌های پاریاب امیران گنبد (الف) و یگانه اسپرت به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده نخست گنبد (بهمن سالمی – ضرغام منصوری) دو بر صفر به پیروزی رسیدند و مقام سومی را از آن خود کردند.

در دیدار نهایی نیز تیم‌های بتون آماده لیان (علیرضا آقاجانی-عباس پورعسگری) و سنگ آهن بافق (مهدی محفوظی – مجتبی آرو) به مصاف یکدیگر رفتند و بتون آماده دو بر صفر حریف را شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت.

در بر پایی این تور که جنبه آماده سازی بازیکنان سطح ملی برای انتخاب المپیک دارد اهتمام و مسوولیت پدیری مهندس بحریه سرپرست سازمان ساحلی حسن باز در هوا رییس هیات استان بوشهر ستودنی است در روز های توام با انتطار والیبال کشور باید به نقش مدیرانی که توانایی مادی و فنی اداره مسابقات و کمیته ها را دارند اهمیت داد.

براساس گفته سرپرست سازمان ساحلی بهترین های این ورزش زیر نظر رحمان رئوفی و آرش رامسری مربیان تیم ملی برای انتخابی المپیک آماده می شوند. بدیهی است که در مسیر دشوار انتخابی المپیک برگزاری اردو های برون مرزی و شرکت در تورنمنت های بین المللی تا خردادماه می تواند بر شانس صعود ساحلی بازان کشورمان اضافه کند.

رتبه‌بندی چهار تیم برتر به قرار زیر است:

بتون آماده لیان (علیرضا آقاجانی-عباس پورعسگری)

سنگ آهن بافق (مهدی محفوظی – مجتبی آرو)

پاریاب امیران گنبد (الف) (بهمن سالمی – ضرغام منصوری)

یگانه اسپرت (محمدمهدی رضایی– امیرحسین سلمانیان)

ساحلی بازان والیبال ایران فصل جدید و فشرده‌ای را با تور ملی بوشهر که از چهارم تا ششم بهمن برگزار شد، آغاز کردند و تیم‌های افروغ گستران افق جنوب (علیرضا آقاجانی-عباس پورعسگری)، سنگ آهن بافق (مهدی محفوظی-مجتبی آرو)، هتل کانیار علی‌آباد کتول (عبدالحامد میرزا علی-آرش وکیلی) و بتن آماده لیان (ابوالحسن خاکی‌زاده-سینا شوکتی) در آن رقابت‌ها در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفتند.

عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرپرست کل بر این مسابقات نظارت داشت و امیرحسین صادقی (سرپرست فنی)، حسن بازدرهوا (سرپرست داوران)، محمدامین شرکت‌اول (مسئول VIS)، ناصر احمدی‌پور (سرپرست زمین) و سعید صالحی به  عنوان مدیر اجرایی ایفای نقش کردند.

گزارش: جمشید حمیدی