چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

شطرنج بین‌المللی طاق‌بستان در پایان خط

رقابت های شطرنج بین‌المللی در کرمانشاه پای ورزشکاران چندین کشور اروپایی و آسیایی را به این خطه فراموش شده در ورزش کشاند.

مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام بین المللی طاق‌بستان با حضور ۳۰۰ بازیکن از کشورهای ایران، ارمنستان، آذربایجان، عراق، پاکستان، ترکمنستان، بلژیک، دانمارک، انگلیس، هند و فلیپین به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم استاد بزرگ شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج، دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه، منوچهر حاتمی مدیر کل اداره ورزش و جوانان کرمانشاه، دکتر شکوری مشاور عالی سرپرست فدراسیون، داریوش کرمی رئیس هیات کرمانشاه و دیگر مدعوین حضور داشتند.

در دور نهم و پایانی رقابت‌های بین‌المللی جام طاق‌بستان در جدول A رسول‌اف‌ ووگار از آذربایجان توانست صدرنشین باقی بماند و مقام نخست این مسابقات را کسب کند، لئون بابوجیان و امیر محمد آزادی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند، میترا اصغرزاده در بخش بانوان و در پیشکسوتان هم محمد لورهی از پاکستان مقام نخست را بدست آوردند.

در جدول B مجتبی صفری اسکندی توانست با غلبه بر حریفش مقام اول را بدست آورد، رادیک ابراهیمیان و ایلیا حجت‌نژاد به مقام‌های دوم و سوم رسیدند. در بخش بانوان مهدیس مهدوی و در پیشکسوتان وینی فلیکس و فیروز امیری مقام نخست را کسب کردند.

در جدولپارسا آزموده صدرنشین باقی ماند و به مقام نخست این مسابقات رسید، پویا درینی و امیر مسعود مرادی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستاند.

در بخش بلیتس امیر محمد آزادی مقام نخست را کسب کرد، پویا درینی و امیر مسعود آزادی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. در بخش بانوان میترا اصغرزاده و در پیشکسوتان محمد اسماعیل اسماعیل‌فر توانستند مقام اول را بدست آورند.

گزارش: مهدی جمشیدیان