چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

...حالا نوبت ژاپن است!

مسابقه با سوریه کمی تا قسمتی گره خورد، کشور های عربی از جمله سوریه همیشه بهترین بازی های عمر خود را مقابل فوتبال ایران ارائه می دهند.

در مسابقه با سوریه اگرچه چند موقعیت گلزنی را از دست دادیم اما نکاتی در برداشت که باید مورد توجه کادرفنی و ورزشکاران تیم ملی قرار گیرد. اینکه فوتبال یک ورزش گروهی است و باید منطبق با تاکتیک و حرکات جمعی به نتیجه رسید.

امروز فوتبال ایران به دلیل داشتن ستاره های سرشناس و لژیونر هایی که نام آنها از فراز قاره ها گذشته است طرف توجه دنیای توپ گرد قرار گرفته است به همین دلیل برای هر تیمی افتخار است که بتواند مقابل این ستاره ها قدعلم کند، این انتظار در مسابقه با سوریه برآورده نشده است.

حالا توپچی های ایرانی بازی بزرگتری را پیش رو دارند، پیکار با ژاپن پرافتخار ترین تیم آسیا که فوتبال را تاکتیکی و تکنیکی بازی می کند و سرعت حرف اول و آخر این تیم است بنابراین آنچه که بازی فردا با چشم بادامی ها را اهمیت بیشتر می بخشد پوشش دادن بازیکنان در داخل زمین است ضعفی که باعث شده بود از سوریه گل بخوریم بنابراین تیم ما حق اشتباه ندارد و باید مانند خود ژاپنی ها سریع و دقیق توپ را به گردش درآوریم.

آنها سامورایی نیستند کما اینکه به عراق باخته اند ولی می دانیم که فوتبال ورزش لحظه های است و هرآن ممکن است تیمی گل بخورد و رویاهایش بر باد برود. بدون اینکه بخواهیم به تیم و کادرفنی استرس وارد کنیم اعتقاد داریم که هنر امیر قلعه نویی و کادرفنی، آنالیزور هایش آماده سازی تیم از جهات فنی و روانی است.

ژاپنی ها هم از تیم ملی ایران حساب می برند اگرچه مهدی طارمی را در اختیار نداریم اما آزمون و قدوس و چند بازیکن تاثیر گذار داریم، می پذیریم که فوتبال ورزش گروهی است اما نقش ستارگان در این ورزش هرگز از یاد نمی رود کافی است به میزان تاثیر گذاری مسی، رونالدو، نیمار، بنزما، امباپه و... را در تیم های ملی و باشگاهی کشور های مختلف بیاندیشیم.

امیدواریم که جایگزین طارمی فردا تجلیگر چهره ای دیگر از فوتبال ایران باشد.

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

جمعه 13 بهمن 1402
دیدار شماره 45: تاجیکستان - اردن، ساعت 15، ورزشگاه احمد بن علی
دیدار شماره 46: استرالیا - کره جنوبی، ساعت 19، ورزشگاه الجنوب

شنبه 14 بهمن 1402
دیدار شماره 47: ایران - ژاپن، ساعت 15، ورزشگاه اجوکیشن سیتی
دیدار شماره 48: قطر - ازبکستان، ساعت 19، ورزشگاه البیت

نیمه‌نهایی
سه‌شنبه 17 بهمن 1402
دیدار شماره 49: برنده دیدار تاجیکستان - اردن با برنده مسابقه  استرالیا - کره جنوبی، ساعت 18:30، ورزشگاه احمد بن علی

چهارشنبه 18 بهمن 1402
دیدار شماره 50: برنده بازی ایران - ژاپن با برنده مسابقه قطر - ازبکستان، ساعت 18:30، ورزشگاه الثمامه

فینال 21 بهمن 1402
برنده دیدارهای 49 و 50، ساعت 18:30 در ورزشگاه لوسیل

نویسنده: حسین علی اسماعیلی - دوحه