چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
مشارکت همه جانبه در کارگروهی

درخشان: فریب باخت ژاپن به عراق را نخوریم

کاپیتان سابق تیم ملی و کارشناس فوتبال در می گوید: بازی ژاپن را به خوبی می شناسم در زمان بازیگری دو بار مقابل این تیم بازی کردم و باید بگویم که سبک بازی ژاپنی ها از آسیا فراتر است.

حمید درخشان در گفت و گو با البرز ورزشی ضمن بیان مطلب فوق افزود: نباید فریب باخت این تیم را به عراق بخوریم چرا که عراقی ها تدافعی بازی کرده بودند. اما درمورد تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد دارم که با فراز و نشیب مسابقات جام ملت های آسیا را شروع کرد تا جایی که دیشب با ضربات پنالتی سوریه را شکست داد که نقش علیرضا بیرانوند در نجات تیم ملی بسیار پررنگ بود.

درخشان اضافه کرد: با این همه اعتقاد دارم ژاپن به دلایل تجربیات بین المللی فوتبال باکیفیتی دارد و تیم ملی ایران برای شکست دادن این حریف باید تک تک بازیکنانش در کار گروهی شرکت کنند. به سبب اهمیتی که این بازی دارد معتقد هستم برنده بازی ایران و ژاپن با کره جنوبی فینال جام ملت ها را برگزار خواهند کرد. کره جنوبی با هدایت کلینزمن فوتبال پیشرفته ای را نمایش داده است.

درخشان درمورد جانشین مهدی طارمی در بازی فردا می گوید: بستگی به سیستمی دارد که امیر قلعه نویی انتخاب می کند از بین مقانلو و اسدی یک نفر باید جای طارمی در ترکیب قرار گیرد.

درخشان با اشاره به اینکه سوای کره، ژاپن و استرالیا به بعضی کشور های دیگر هم مانند مالزی نیز در فوتبال پیشرفت کرده اند.

وی همچنین درباره قضاوت علیرضا فغانی نیز گفت: با دو قضاوتی که فغانی انجام داد به خوبی از عهده وظایف عهده خود برآمد و دو کارت قرمزی که به بازیکنان عراق و اردن داد اقتدار خود را به نمایش گذاشت و قوانین فیفا و AFC را به مرحله اجرا درآورد و باعث آبروداری داوران ایران شد.

گفت و گو: حسن امامقلی