پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
آیینه لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور

مهربان باشیم، لطفا!

هفته نوزدهم لیگ برتر باشگاه های کشور با چند نکته و حاشیه همراه بود.

شکست صدرنشین در دربی کرمان که سه امتیاز حساس را به حساب مس رفسنجان واریز کرد، هرچند که این باخت برای فولاد سیرجان ایرانیان که هفته ها است که پیشتاز لیگ برتر است توفیری نمی کند.

اما سیرجانی ها از تمام قوه خود استفاده برند ولی حریف تیم هم استانی نشدند، در تیم سیرجان چند بازیکن باتجریه همانند مصطفی حیدری، امیرحسین ناوی و جواد حسین آبادی مانند همیشه خوب بازی کردند.

در دربی گلستان پاس میزبان خود شهرداری گنبد را شکست داد، سرمربی تیم گرگان که رئیس هیات استان هم نیز است به احترام گنبدی ها روی نیمکت قرار نگرفت اما هرچه که بود آه از نهاد گنبدی ها برآمد که ماراتنی را باختند.

در ارومیه شهرداری این شهر تیم چهار پله بالاتر از خود چادرملو را مغلوب ساخت، ذخیره ها برای تیم عبدالرضا علیزاده با تمام وجود بازی کردند که در بین آنها شایان سپهری راد با پرواز های عالی کنار جاوید اسماعیل زاده و احد رضایی دیدنی تر بودند.

در حاشیه این بازی که بیش از 8000 تماشاگر داشت معدودی از سکونشینان به حمزه زرینی بازیکن سابق تیم ملی و از تیم اردکان پیله کردند تاجایی که سرمربی تیم شهرداری بلندگو در دست گرفت و از آنها خواهش کرد که میهمان را آزار ندهند.

حمزه بازیکنی جنگنده، عصبی و اخمو است اما در تعصب ورزی نظیر ندارد حرمت بزرگتر ها را نگه داشته است اگر آنچه که ایمان شاهمراد زاده مربی دوم چادرملو گفته است درباره ناسزاگویی به وی صحت داشته باشد باید گفت که برازنده تماشاچیان عالی ساحل چی چست نیست.

دربی استان یزد را شهداب سه بر یک از ایفاسرام برد، تقابل تیم دوم و سوم جدول حساسیت خود را به همراه داشت اما جالب اینکه بدون هیچ حاشیه ای بازی به پایان رسید، رضا رضایی که جانشین پاراپانوف شده بود گل کاشت تا محمدرضا تندروان مربی تیم شهداب همانند پار و پیرار به نیم فصل دوم امیدوار تر باشد.

ماراتن طبیعت و گیتی پسند در اسلامشهر پایاپای بود، دو تیم گیم به گیم جنگیدند و در نهایت تیم میزبان شکست خورد اما برعکس برخی از نقاط کشور میزبان از زمین و زمان ایراد نگرفت. ابراهیم وادی یک مربی اخلاقمند است و این را همیشه به اثبات رسانده بود، وادی اما از توقف های زیادی که در اثر درخواست ویدیو چک به وجود آمده و برخی رفتار کادرفنی گیتی پسند گلایه کرد، اینکه سرداور مسابقه سرمربی تیم گیتی پسند را دیس کالیفه کرد یا داور اول رای ویدیو چک را به جا داده بود و این اتفاقات البته فقط در والیبال ایران رخ می دهد.

این را هم اضافه کنیم که در تیم گیتی پسند هومن باقری در پاسوری، امیر حسین ساداتی و مهران توانا مهره های کلیدی بودند.

پیکان در مشهد به برتری دست پیدا کرد و هورسان هم سایپا را در رامسر شکست داد. روزگار ناگوار برای نارنجی پوشان ادامه دارد اما خودروسازان پیکان گام به گام با سرعت مطمئن حرکت می کنند.

نویسنده: جمشید حمیدی