پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

امید امیر به پنالتی

تیم ملی ایران بعد از اینکه از سال ۱۹۹۶ تا جام ملت‌های ۲۰۱۵ در چهار دوره از این رقابت‌ها در ضربات پنالتی از مسابقات کنار رفته بود، سرانجام طلسم را شکست و با برتری مقابل سوریه خود را به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها رساند.

از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد بعد از صعود تیم ملی به مرحله حذفی رقابت‌ها، ضربات پنالتی با جدیت در دستور‌کار شاگردان قلعه‌نویی قرار گرفته‌است‌. به‌نظر می‌رسد شکست از کره‌جنوبی در سال ۲۰۰۷ با سرمربیگری همین چهره، چشم ژنرال را ترسانده و او تصمیم گرفته است این‌بار اگر کار به اما و اگر کشید تیم ملی از این مهلکه، سربلند بیرون بیاید.

در دیدار با سوریه مشخص شد برخی از بازیکنان تا چه اندازه برای زدن ضربه پنالتی حرفه‌ای شده‌اند.

این در‌حالی است که وجود دروازه‌بانی مانند علیرضا بیرانوند که یکی از تخصص‌های او مهار ضربات پنالتی است، این امیدواری را به‌وجود آورده تا در‌صورتی‌که یک‌بار دیگر بازی تیم‌ ملی برابر ژاپن به پنالتی کشیده شود این‌بار این شاگردان قلعه‌نویی باشند که در این ضربات موفق عمل کرده و مسیر یک‌چهارم را به‌سلامت می‌پیمایند‌.

همچنین از تمرینات تیم ملی خبر می‌رسد در تمرین برگزار شده این تیم، ملی‌پوشان سفت و سخت به این بخش از کار پرداخته و یک‌بار دیگر در‌صورت کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی از آمادگی بالایی برخوردارند.

گزارش: نیلوفر مژدهی