چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
یادداشت و برداشت سفر به دوحه -2

درس های آموزنده در جام ملت های آسیا

از جام ملت ها در قطر نوشته بودیم، اینکه قانونمندی برگزار کننده مسابقات تحسین برانگیز بود به طور مثال در مدیا سنتر و جوار ورزشگاه ها برای خبرنگارن و عکاسان همه کشور ها امکانات پذیرایی مهیا بود.

اگر خبرنگاری موفق به صرف ناهار یا شام نشده بود همواره سرویس اغذیه آماده بود و نمایندگان رسانه ها از این بابت دغدغه ای نداشتند، نکته جالبی که امیدواریم انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی و نیز مسئولان ورزشگاه های داخل کشورمان نیز تمهیداتی بیاندیشند تا هم سرویس دهی در مواقع مسابقات مهم برای قشر زحمتکش فراهم شوند و هم اینکه با برگزاری دوره های آموزشی سطح زبان انگلیسی خبرنگاران را ارتقا ببخشند تا در بازی های برون مرزی دچار مشکل نباشند.

حالا ما از اولویت هایی مانند گوشی یا لب تاپ آیفون و دوربین با دو لنز که در دوحه قطر در دسترس خبرنگاران و عکاسان کشورهای شرکت کننده بود سخن نمی گوییم ولی بپذیریم که در این زمینه نیز عقب هستیم و می توانیم از درس هایی که در جام ملت های آسیا آموختیم بهره بگیریم.

در قطر شاهد تلاش خوب روابط عمومی فدراسیون فوتبال کشورمان بودیم که برای اعزام گروه های خبری کشور به محل تمرین تیم ملی که در کمپ الریان قرار داشت اتوبوس جهت تردد خبرنگاران ایرانی مهیا بود و از این بابت مشکلی وجود نداشت.

و سرانجام سخنی هم با دوستان و همکاران رسانه ای خود داریم و اینکه ما در هر کشوری که گام می گذاریم میهمان هستیم و باید ذائقه خود را با این کشور ها هماهنگ سازیم نه اینکه مانند معدودی به سرآشپز یک رستوران یا هتل خارجی ایراد بگیریم و درخواست هایی داشته باشیم که در شان میهمان نیست البته که همکاران رسانه ای ما که به دوحه اعزام شده بودند کارگروهی خوبی را به وجود آوردند که براساس آن همه اخبار، عکس ها و مصاحبه ها در یک کانال قرار می گرفت تا در دسترس تمام سایت ها و خبرگزاری های داخل کشور قرار گیرد و این یک تمرین بسیار آموزنده در جام ملت ها بود که در سایه کار گروهی شکل گرفت.

واقعیت ها را بپذیریم و با درک شرایط زمانی و مکانی فراموش نکنیم که همه ما متعلق به یک کشور هستیم، کشوری به نام ایران عزیز که وظیفه مندیم معرفی برای مردمان شریفش باشیم.

گزارش: حبیب رحیمی خبرنگار و عکاس اعزامی البرز وزرشی