چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

ایران – ژاپن؛ آیا طلسم‌ می شکند؟

شاگردان امیر قلعه‌نویی 8 گل در جریان بازی‌ها به ثمر رسانده‌اند و 3 بار هم دروازه‌‌شان باز شده است.

ژاپنی‌ها با 11 گل زده یکی از بهترین خط حمله‌های این دوره از رقابت‌ها را در اختیار دارند، اما دریافت شش گل در چهار مسابقه گذشته نشان می‌دهد در خط دفاعی خیلی سازماندهی خوبی نداشته‌اند.

از آخرین دیدار برابر ژاپن برای فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش خاطره خوبی نمانده است. ایران تاکنون در جام ملت‌های آسیا ژاپن را شکست نداده است و در چهار تقابل قبلی متحمل دو شکست شده و به دو تساوی رضایت داده است.

آخرین پیروزی ایران برابر ژاپن به بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2006 بازمی‌گردد که تیم ملی 2 بر یک برابر سامورایی آبی برنده شد.

ایران و ژاپن، این بار اما در مرحله یک چهارم نهایی با یکدیگر تقابل خواهند داشت و باید دید ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با هدایت قلعه‌نویی می‌توانند انتقام بازی قبل را بگیرند یا نه.

تیم ملی اما با یک یا دو تغییر به مصاف ژاپنی می رود که احتمالا به ترکیب تیم برنده اش دست نمی زند و سعی دارد حماسه بازی قبل را در مقابل ایران تکرار کند اما قلعه نویی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید حواسش به تعویض ها و استفاده از بازیکنان آماده در مقابل ژاپنی ها باشد زیرا در این بازی حس جنگندگی و روحیه برد مقابل حریف بر تکنیک برتری دارد و بازیکنانی که از لحاظ روحی اماده این تقابل هستند می توانند مقابل بازیکنان حرفه ای ژاپن به برتری دست پیدا کنند.

تیم ملی در بازی حساس خود تنها باید روحیه برد داشته باشد و با این احساس وارد زمین مسابقه شودضمن اینکه حس برتری نسبت به حریف همواره تیم ایران را از اهدافش دور کرده و ایران قطعا در این بازی خود را برتر از ژاپن نمی داند و این اتفاق مثبتی برای تیم قلعه نویی محسوب می شود و می تواند ما را به برد نزدیک کند.

گزارش: سوده رحمانوند