چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
پیروزی شکوهمند و تاریخی فوتبال ایران

سامورایی ها مقهور شجاعان پارسی

یک بازی سراسر جنگندگی و توام سلحشوری، سربازان فوتبال ایران جان بر کف بودند و حتی یک لحظه از تلاش و دوندگی دست نکشیدند تا این پیروزی در ورزش آن سوی آب های نیلگون خلیج فارس ببندد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تیم‌های ایران و ژاپن در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند.

ایران ۲ - ژاپن یک

داور: مانینگ از کشور چین

گل: -دقیقه ۲۸_ هیدماسا از ژاپن ، دقیقه ۵۴_ محمد محبی  و دقیقه ۹۳_ جهانبخش از ایران

کارت زرد: ایتا کورا از ژاپن -

کارت قرمز: -

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی و سردار آزمون.

ترکیب ژاپن: زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، هیدماسا موریتا، واتارو اندو، آیاسه اوئدا، ریتسو دوآن، سیا مایکوما، تاکفوسو کوبو، هیروکی ایتو، تاکهیرو تومیاسو، دایزن مائدا.

با شروع بازی این تیم ژاپن بود که با سرعت بالا تیم ایران را تحت فشار  گذاشت. اگرچه اولین خطر را تیم ما ایجاد کرد وحتی بحث پنالتی هم مطرح شد، اما این تیم ژاپن بود که با دواندن توپ وکشاندن بازی به کناره ها فضای بازی را در اختیار داشت.این حملات باعث شد تا ژاپن در دقیقه ۲۸ روی تعلل مدافعان که در راه مسدود سازی حرکت پا به توپ مهاجم ژاپن نقش تماشاگر را داشتند، به گل برسد.

گویا بازیکنان تیم ایران منتظردریافت چنین‌گلی را داشتند، چون بعد از گل چهره تیم ایران تغییر یافت وترس از تیم ایران دور شد.حملات وارسال ها ورو به جلو بازی کردن ملی پوشان کشورمان موجب شد تا سامورایی ها در زمین خودی دست به تقویت لایه های دفاعی بپردازند، در همین لحظات سه نوبت فرصت گلزنی فراهم شد ،اما باز فرصت سوزی بلای جان شد تا نیمه نخست با همان یک گل به سود ژاپن به پایان برسد.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم تغییراتی در روند حرکتی تیم ایران ایجاد شده البته در ترکیب تیم تغییری نداشتیم، بلکه در نوع وروش بازی تغییر حاصل شد.

دواندن توپ، سرعت بخشیدن به بازی، حرکت از کناره ها، در اختیار گرفتن نبض بازی در مرکز زمین وتوجه به پاس های عمقی باعث شد تا ژاپن در زمین خودی دست به خیمه بزند.

دقیقه ۵۴ لحظه رهایی از شکست و ثبت گل تساوی بود. پاس عمقی سردار وایجاد شکاف در قلب دفاع ژاپن و فرار محبی مساوی با گل تساوی شد. در پی این گل از سوی سردار گل دوم به دست آمد اما داور آفساید اعلام کرده گرچه پس از این صحنه سه بار تا آستانه گل دوم پیش رفتیم.

حتی در دقیقه ۸۰ داور از یک هند به سود ایران بی تفاوت گذشت. تداوم حملات سر انجام باعث شد تا در دقیقه ۹۳  روی نفوذ و سماجت کنعانی زادگان صاحب پنالتی شده تا جهانبخش آن را گل تا پیروزی وصعود به نیمه تحقق یابد. نیمه دوم را شاهد یک فوتبال ایرانی ناب بودیم تا با این پیروزی دل همه شاد شود.

زنده باد ایران و جوان ایرانی