چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

قطر، همان حریفی که می خواستیم!

دیدار تیم‌های ایران و قطر از مرحله نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا در‌حالی چهارشنبه‌شب به میزبانی قطری‌ها برگزار می‌شود که بازی با این حریف به‌خاطر برخورداری از شرایط میزبانی می‌تواند سختی‌ها و حساسیت‌های خاص خودش را داشته باشد.

به گزارش البرزورزشی:از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد کادرفنی این تیم و بازیکنان تیم ملی کشورمان بعد از شکست دادن ژاپن و تا قبل از پایان دیدارهای تیم ملی قطر و ازبکستان این اشتیاق را داشتند تا مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها با قطر مسابقه بدهند.

  اعضای تیم ملی اعتقاد داشتند از لحاظ فنی ازبکستان بیشتر از قطر می‌تواند ایران را اذیت کرده و با توجه به بازی درگیرانه و فیزیکی ازبک‌ها، آنها احتمالا دردسر بیشتری را برای تیم ملی کشورمان ایجاد خواهند کرد. این در‌حالی است که قطری‌ها تنها از امتیاز میزبانی برخوردار بوده و از لحاظ مسائل فنی تیم ملی قطر کمتر می‌تواند برای کشورمان برای رسیدن به فینال جام ملت آسیا دردسرساز شود.

 در رقابت‌های تورنمنت اردن که چندی پیش برگزار شد تیم ملی کشورمان موفق شد با چهار گل قطر را شکست داده تا جایی که این مسابقه موجبات برکناری کارلوس کی‌روش را هم فراهم کرد. به همین دلیل است که به‌نظر می‌رسد با توجه به نتیجه به‌دست آمده در دیدار اخیر و البته برتری فنی کشورمان در همه ابعاد در مقابل قطر باعث خواهد شد این کشور رقیب محبوب تیم ملی در بازی نیمه‌نهایی باشد.

تیم ملی قطر با توجه به اینکه میزبان است و شرایطی دارد که ممکن است به نفع این تیم تمام شود می تواند ایران را با مشکلاتی روبرو سازد اما در مقابل قطر حریفی است که از نظر تاکتیک و تکنیک نمی تواند حریف ملی پوشان ایران شود.البته این را هم باید در نظر بگیریم که قطر یک تیم عربی است و ایرانی ها همواره در مقابل تیم های عربی با مشکلاتی روبروخواهند بود زیرا استفاده از تاکتیک وقت تلف کردن و بازی روانی انجام دادن در تیمهای عربی به یک ترفند بزرگ برای رسیدن به خواسته ها و اهدافشان تبدیل شده و ایران باید این موضوع را در نظر داشته باشد مانند حرکتی که مهاجم تیم ملی عراق در مرحله حذفی انجام داد و منجر به حذف تیمش شد این  نشان دهنده حاشیه سازی و برخورد غیر حرفه ای عربها در دیدارهای مهم و بزرگ است.