چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
دغدغه های بزرگ والیبال ایران

نوری: بلاتکلیفی زجرآور است

حدود یک ماه و اندی تا انتخابات ریاست فدراسیون والیبال باقی مانده است اما بیم و امید های زیادی که افکار جامعه توپ و تور به خود مشغول کرده دغدغه بزرگی است که وزارت ورزش باید نسبت به آن حساس باشد.

در این رهگذر آنچه که از فدراسیون والیبال به گوش می رسد چندان امیدوار کننده نیست و کمتر دیده و شنیده ایم که مراجعه کننده ای با رضایت این تشکیلات را ترک کند.

علی ایحال پایگاه خبری البرز ورزشی و روزنامه شوت در نظر دارد از طریق گفت و گو با صاحب نظران و افراد ذینفع در این ورزش دیدگاه ها را منتشر سازد.

توحید نوری، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه که قطب بزرگی در ورزش والیبال ایران محسوب می شود می گوید: درحال حاضر نوعی سردرگمی در ورزش والیبال وجود دارد با اینکه آقایان مرادی، تقوی و ترابی سعی کرده اند شاکله فدراسیون حفظ شده و امور جاری جریان پیدا کند اما باید هرچه زودتر تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود چراکه انتخاب سرمربی تیم ملی هم در گرو انتخابات ریاست فدراسیون است.

نوری درباره تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز می گوید: شوک مثبتی از نیم فصل دوم به تیم وارد شد و البته عملکرد فنی تیم روز به روز جلوتر می رود، این هفته با سایپا و هفته دیگر بازی های حساسی خواهیم داشت، نگاه باشگاه شهرداری از اول حضور در پلی آف بود و گام به گام در جهت نیل به این خواسته پیش می رویم.

مهندس نوری برگزاری دور پایانی مسابقات پلی آف را به صورت رفت و برگشت حق هواداران این ورزش می داند و می گوید: در زمان کرونا چاره ای جز برگزاری مسابقات در پایتخت نبود اما اکنون شرایط فرق کرده است و فدراسیون باید حق طبیعی شهرستانی ها را برای تماشای رقابت ها و حمایت از تیم های مورد نظر ادا کند، ما هفته گذشته بیش از 8000 تماشاگر داشتیم و این اتفاق جالبی بود که از سال 1392 به بعد در والیبال باشگاهی ایران سابقه نداشته است. به لیگ های لهستان، ایتالیا و... نگاه کنید آنها هم مدل رفت و برگشت را اجرا می کنند.

میرحسینی: اولویت منافع ملی است

عباسعلی میرحسینی، بازیکن و مربی سابق تیم ملی هم برگزاری انتخابات فدراسیون را از اولویت ها می داند، وی گفت: همه دوستانی که نامزد احراز ریاست فدراسیون شده اند از رفقای دیرین ما محسوب می شوند اما خواهش ما این است که در انتخابات منافع ملی را در نظر بگیرند و نگاهشان به ارتقای والیبال ایران باشد و هم و غم آنها پیشرفت والیبال کشورمان باشد. ما موقعیت خوبی در آسیا و حتی جهان داریم و حفظ این دیدگاه به خودی خود مسئولیت رئیس فدراسیون آینده را افزایش خواهد داد.

سرمربی تیم ایفاسرام اردکان درباره مسابقات این هفته لیگ برتر باشگاه های کشور افزود: هفته گذشته دربی استان یزد را مقابل شهداب برگزار کردیم و فردا هم دربی اردکان را با تیم چادرملو خواهیم داشت. از نگاه من تماشاگران اردکان نسبت به هر دو تیم 50 – 50 خواهند بود اما با این حال حساسیت بازی را نمی توانیم نادیده بگیریم. امیدواریم بازی خوبی را شاهد باشیم و این را هم اضافه کنم تیم ما از لحاظ شرایط روحی و روانی مطلوب است و بازیکن مصدومی هم نداریم ضمن اینکه چادرملو نیز بازیکنان باتجربه و صاحب نامی دارد و برای این تیم احترام قائل هستیم.

گفت و گو: جمشید حمیدی