پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

سنگ اندازی های بی فایده

فردا روز دیگری برای فوتبال ایران است چرا که بازیکنان پرتلاش و غیرتمند کشورمان برای رسیدن به فینال جام ملت ها باید از سد قطر بگذرند.

کشور های عربی از جمله قطر همواره جبهه ای مخالف فوتبال کشور ما داشته اند چرا که از توانمندی های توپچی های شجاع ایرانی واهمه دارند بنابراین مانند همیشه با شانتاژ و یا به راه انداختن جنگ روانی قصد به هم زدن تمرکز بچه های ایران را دارند با در نظر گرفتن فقط 1000 قطعه بلیط برای تماشاگران ایرانی اعمال نفوذ در انتخاب یک داورم کم تجربه کویتی و به حتم تضیقاتی دیگر گوشه هایی از سنگ اندازی هایی است که با یاد مبارزات فیرپلی در فوتبال منافات دارد.

تا وقتی که نتوانیم مانند سالیان دور در کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب نفوذ و کرسی های تاثیرگذار باشیم کشور های کوچک منطقه هم به لطف دلار های نفتی و باج و خراج هایی که می دهند در مسیر ورزش ایران سنگ اندازی خواهند کرد.

اما آنچه همواره ایرانیان را از دیگر کشور های آسیا متمایز کرده غیرت است همان سلاحی که در نیمه دوم بازی با ژاپن شاهد تبلور آن بودیم و اطمینان داریم که کادرفنی و بازیکنان باتجربه و دنیا دیده تیم ملی فردا هم حرف اصلی را درون زمین خواهند زد، هرجا که اراده شیرمردان پارسی گل کند هیچکس جلودار آن نخواهد بود پس به امید یک پیروزی شیرین دیگر.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی