پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

روی کاغذ نه، داخل زمین از قطر برتر هستیم

تا ساعاتی دیگر سوت بازی ایران با قطر‌ به صدا در خواهد آمد، داور کویتی عرب زبان قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

به لحاظ میزبانی قطری ها بسیاری از مسائل جانبی را به سود فراهم ساخته اند اما از زاویه فنی نه بر روی کاغذ، بلکه در داخل مستطیل سبز برتر و سرتر از قطر هستیم.

البته این باور وجود داردکه قطری ها در قیاس با 5 ماه پیش تغییرات وسیعی داشته اند از ‌فوتبال تدافعی به فاز فوتبال تهاجمی راه یافته اند، اما هنوز به قدرت برتر تبدیل نشده اند و هنوز از فوتبال با آهنگ کند فاصله مطلق نگرفته اند. در این حالت نیاز است بازی سرعتی را ارائه داد.

اگر بتوانیم ‌به مانند دیدار با ژاپن فاصله خطوط سه گانه را به حداقل برسانیم و به جای حمل توپ در انتقال توپ آن هم با سرعت بالا که همان دواندن توپ تلقی می شود و در کنار آن پرس را از دهانه دروازه تیم قطر در دستور کار داشته باشیم.

برتری فنی ‌و برتری‌ نیروی انسانی‌ حاکم خواهد شد تا نبض بازی در اختیار قرار بگیرد. قرار دادن دو مهاجم عملا این فرصت را از خط دفاع قطر خواهد گرفت تا هیچگاه خط دفاعی این تیم با سایر خطوط ارتباط مستقیم پیدا نکنند.

مسدود سازی کناره های زمین و عمل پوشش در برگشت ها عملا  کانال ها ی حرکتی را برای قطری ها سخت و تنگ خواهد ساخت‌ تا‌ مسیر راهیابی به گل و شکست قطر و راهیابی به فینال هموار گردد.

گزارش: اکبر عزیزی