پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ستاره های یک ماراتن

یاد گنبد رکوردار تماشاگران بانو در والیبال ایران

در حالی که سایپا با پیروزی سه بر یک مقابل ذوب آهن به فینال رسید مهرسان تهران با کسب یک برد سنگین سرنوشت صعود خود را با مسابقه سوم سپاهان گره زد.

در این مسابقه مهرسان در دفاع از داخل میدان بهتر عمل کرد.

در تیم سایپا مهتاب رحمانی و پوران زارع، شبنم علیخانی و زهرا کریمی بازی خوبی ارائه داده بودند.

در تیم مهرسان اما مهسا صابری در همه پست ها عالی عمل کرد او مهتا یحیی پور و شبنم امینی مثلث تعیین کننده یک پیروزی دشوار بودند.

مهسا صابری دریافت قدرتی گرگانی مهرسان ستاره دو میدان بود، او استاد ساعد گیری و زدن توپهای کنار آنتن است در تیم سپاهان که چشم به بازی سوم دوخته است، مونا دریس محمودی یکه تاز بود، محمودی خوزستانی الاصل و سرعتی زن است.

یادش به خیر خوزستان مهوش نوربخش، شبنم علیخانی که نمونه هایی بارز از استعداد های درخشان سرزمین نفت بوده اند استانی پر از جوانان مستعد که دیگر دست و دل مربیان سازنده بومی اش خیلی به کار نمی رود.

به هرروی براساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ روز سه‌شنبه یکم اسفندماه از ساعت 12 دیدار رده‌بندی میان ذوب‌آهن اصفهان و بازنده دیدار فولاد و مهرسان برگزار خواهد شد. دیدار برگشت میان دو تیم ساعت 12 روز جمعه چهارم اسفند پیگیری می‌شود.

دیدار فینال میان سایپا و برنده بازی سوم مهرسان و فولاد هم ساعت 15:30 همان روز (سه‌شنبه یکم اسفند) برگزار می‌شود و دور برگشت میان فینالیست‌ها ساعت 15:30 روز جمعه چهارم اسفند پیگیری خواهد شد.

تمامی دیدارهای مرحله نهایی لیگ برتر زنان به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود و در صورت نیاز به بازی سوم مسابقات روز دوشنبه هفتم اسفند ماه طبق دور رفت برگزار خواهد شد.

سال گذشته در چنین روز هایی تیم بانوان سریک گنبد مدعی قهرمانی لیگ برتر بود. در آن روز ها والیبال خانم ها رکوردار تماشاگر بود و تقریبا در تمامی مسابقات بیش از دو هزار تماشاچی والیبال دوست در سالن المپیک گنبد جمع می شدند اما امروز در تهران به سختی تعداد تماشاگران به 60 – 70 نفر می رسد.

متاسفانه در اثر برخی سوء تفاهمات سردار آزمون و پدرش دست از سرمایه گذاری در والیبال بانوان شستند و گنبد همچنان بدون تیم ماند. دخالت های حراست سالن و برخی نارسایی ها و عدم هماهنگی به وجود آمده آنها را از سرمایه گذاری فراری داده است.

برنامه کامل مسابقات باقی‌مانده لیگ برتر بانوان به شرح زیر است:

روز شنبه 28 بهمن ماه

اصفهان، سالن شهید میثمی، ساعت 12

فولاد مبارکه سپاهان – مهرسان تهران

 روز سه‌شنبه یکم اسفندماه

تهران، سالن فدراسیون والیبال

دیدار رده‌بندی (رفت)، ساعت 12

دیدار فینال (رفت)، ساعت 15:30

روز جمعه 4 اسفندماه

دیدار رده‌بندی(برگشت)، ساعت 12

دیدار فینال(برگشت)، ساعت 15:30

روز دوشنبه هفتم اسفندماه(در صورت نیاز به بازی سوم)

رده‌بندی، ساعت 12

فینال، ساعت 15:30

گزارش: جمشید حمیدی