چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

تنور فوتبال گرم می شود

بعد از وقفه ای 45 روزه، قطار لیگ دوباره به حرکت در آمد.

از مهمترین رویداد دیدارهای هفته شانزدهم باید به دو بازی مهم اشاره داشت.

پرسپولیس با دو دستگاه اتوبوس واز طریق مسیر زمینی عازم اراک شده تا اینبار در غیاب گل محمدی و با اندیشه های اوسمار سرمربی برزیلی شانس خود را در برابر آلومینیومی آزمایش کند که تیم اراکی تغییرات زیادی در نیم فصل داشته است.

پرسپولیس با اوسمار برای شکار تیم اراکی به میدان خواهد رفت. البته در این میدان بازیکنان جدید نمی توانند پرسپولیس را همراهی کنند، مگر آنکه با توجه به باز شدن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه در فرصت باقی مانده تا زمان مسابقه مشکلات ثبت و صدور کارت بازیکنان جدید حل شود.

این دیدار برای اوسمار مهم و با اهمیت تلقی می شود، پیروزی در این میدان پایانی بر اگر و اما هایی خواهد بود که پیرامون توانایی این مربی در جهت اداره تیم پرسپولیس وجود دارد.

اوسمار به دنبال چیدمان یک ترکیب تهاجمی است تا از چهره جدید پرسپولیس رو نمایی شود، اما تیم اراکی تا پیش از این دیدار نشان داده که در خانه نقش مار زنگی را دارد و کمتر تیمی از آن فضا جان سالم به در می برد، این دو تفکر و اندیشه قطعا بر جذابیت و حساسیت این دیدار خواهد افزود.

اما در تهران استقلال میزبان نفت آبادان خواهد بود. هر دو تیم کوله باری از مشکلات را همراه دارند، در استقلال جنگ بین سرمربی با مدیر عامل مجددا شعله ور شده است، در این میان برخی ها نقش آتش بیار معرکه را ایفا می کنند تا با اظهار نظر های غیر فنی که بیشتر جنبه منافع شخصی را همراه دارد، کمک بر شعله ور شدن کرده تا تمرکز از مجموعه تیم وسر مربی دور شود.

اکنون استقلال به یک تیم بدون تمرکز تبدیل شده است. با آنکه تیم نفت حال وروز خوبی ندارد، اما با توجه به شرایط تیم استقلال، هیچ بعید نیست که نفتی ها با سهراب بختیاری زاده دست به آتش بازی بزنند.

در سایر دیدارها مس رفسنچان با محرم نوید کیا اولین تجربه را مقابل هوادار خواهد داشت. برای هوادار، مسعود شجاعی بعد از 3 ماه حضور در این تیم به عنوان سر مربی، برای نخستین بار روی نیمکت خواهد نشست.

شمس آذر قزوین که سعید دقیقی را به عنوان مربی حفظ کرد، در حال حاضر بی حاشیه ترین تیم است، اینان در خانه با تیم انتهای جدول یعنی استقلال خوزستان دیدار خواهند داشت. قطعا آرامش کنونی در تیم قزوینی حفظ خواهد شد.

پیکان با عنایتی هنوز خودرا پیدا نکرده و بعید به نظر می رسد که عنایتی بتواند مر د جمع کننده تیم پیکان باشد.

تیم خودرو سازان در حال حاضر در جمع تیم های فانوس به دست قراردارد و اگر با همین فرمان به حرکت خود ادامه دهد، هیچ بعید نیست که از گردونه لیگ برتر خارج شود. این تیم با آنکه میزبان است اما باید در برابر تیمی چون نساجی قرار بگیرد که در مواقعی آتش بر خرمن تیم های مقابل وارد می کند.

ذوب آهن با ملوان می تواند از دیدارهای دیدنی هفته باشد. این دو تیم مربیانی چون تار تار و ربیعی را در اختیار دارند که هر دو صاحب سبک در فوتبال هستند، مهمتر اینکه دو تیم در نیم فصل خوب تقویت شده اند، خصوصا ملوان که میلاد سرلک و محمد عمری دو بازیکنی که تا چندی پیش در پرسپولیس توپ می زدند که به خاطر خدمت سربازی به ناچار پیراهن ملوان را بر تن کرده اند.

نویسنده: اکبر عزیزی