چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
میزبانی دوومیدانی با ویدیو چک عاریه ای

آغاز رقابت 400 ورزشکار قاره کهن در تهران

پیست قدیمی مجموعه ورزشی آفتاب بعد از حدود 22 سال میعاد دونده ها و پرتابگران 26 کشور آسیایی خواهد بود.

این رقابت ها از فردا آغاز خواهد شد و 76 دونده ایرانی با 400 ورزشکار شرکت کننده مبارزه خواهند کرد. کسب سهمیه المپیک مهمترین آرزو دونده های ایرانی در این مقطع است.

از فرزانه فصیحی گرفته تا تفتیان و شاید هم حمیده اسماعیل نژاد همه چیز در روی پیست رقم خواهد خورد.

چین با 38 و ژاپن با 25 دوومیدانی کار به ایران آمده است هرچند که دوومیدانی ورزش رکورد ها و ثانیه ها است و همچنین موفقیت در آن در گرو برنامه ریزی های طولانی مدت قرار دارد اما همینکه موجی در سطح ساکن این ورزش مهم به وجود می آید می تواند زمین ساز تحرکات جدید باشد.

براساس شنیده ها فدراسیون دوومیدانی برای میزبانی از ویدیوچک عاریه ای از کشور عراق بهره خواهد برد اما بهانه ای شد تا پیست تار تان دستگاه فتوفنیش و متر های الکترونیکی را مهیا کنیم.

دوومیدانی در کشور ما آنقدر که در حاشیه رانده شده هرگز نتوانسته است اصل و اساس ورزش کشور ما باشد.

ممبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه ما ۱۵۰ نفر داور و کادر اجرایی در این مسابقات خواهیم داشت، گفت: در مورد هزینه بازسازی مجموعه بعد از مسابقات صحبت می‌کنم چون عددی که بخواهم اعلام کنم باید واقعی باشد. کشور ما میزبان است و هزینه ۶ نفر از مهمان‌ها با ماست بنابراین اجازه دهید در مورد هزینه‌ها بعد صحبت کنیم.‌

وی ادامه داد: حضور ۲۶ کشور با ایران برای شرکت در این مسابقات نهایی شده است. ۴۰۰ ورزشکار داریم و ۷۶ نفر فقط از ایران شرکت کردند. جوایز مسابقات هم تا شب اعلام می‌شود و هنوز تصمیمی نگرفتیم. رئیس کنفدراسیون آسیا هم در افتتاحیه این مسابقات حضور خواهد داشت.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد ارزیابی خود از نتیجه احتمالی ملی‌پوشان در این دوره از رقابت‌ها توضیح داد: ارزیابی ما در بخش بانوان با توجه به اینکه در هر ماده سه شرکت کننده داریم پیش بینی سخت است ولی امیدواریم حداقل یک مدال طلا کسب کنیم. فرزانه فصیحی، حمیده اسماعیل نژاد، مهدی صابری و حسن آقایان هم جزو دونده هوایی هستند که شانس کسب سهمیه دارند. امیدواریم فرزانه فصیحی چراغ اول را روشن کند. تلاش ما این است که بتوانیم واقعا به سهمیه برسیم تا نیازمند اعزام‌های خارجی زیادی نباشیم.

گزارش: ج - دوستدار