پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گلایه از بابت سیستم علی اصغری

شرایط میزبانی عادلانه و یکسان باشد

چهار تیم مرحله نیمه نهایی لیگ والیبال دسته یکم باشگاه های کشور مشخص شد. گل گهر، صنعتگران امید، مهرگان نور و مس سونگون برندگان بازی پر فشار سوم لیگ یک شدند.

در سیرجان در حضور انبوه تماشاگران مشتاق والیبال رعد پدافند تهران با سر و دست توپ می گرفت و برای پیروزی سختکوش بود اما گل گوهر با توپ گیری عالی رضا محمود آبادی و حملات بی امان سینا مرادخانی و علی شبان پیروزی را از چنگ پدافندی ها در آورد.

تیم گل گهر با مربیگری محمدرضا دامغانی البته در دفاع روی تور و سرویس کم نظیر بودند.

در سالن نقلی و کوچک مرزداران نبرد سوم دو تیم تهرانی با برد ارزشمند صنعت گران همراه شد عماد جوینده لیبرو و افشین فتاح پاسور این تیم عالی بودند هر چند ثمینه و رزمفر سرعتی زنهای صنعتگران بی مهار نشان دادند، میلاد حمیدی بازیکن ارومیه ای و متین جعفری برای این تیم سنگ تمام گذاشت آسیب دیدگی دو بازیکن کلیدی نو دوز پور و نعمتی دست تیم رازین را در حنا گداشته بود.

مربیان تیم صنعتگران امید حمید جعفرزاده و دکتر مصلح آبادی هستند.

نبرد سپاهان و مس سونگون را تیم تبریزی برد و در روزی که تک تک سونگونی ها بی مانند بودند پرهام رشدی پاسور و به ویژه مرتضی نریمانی گل کاشتند، محمد عمده غیاثی مربی سرشناس تبریزی از تلاش تمام بازیکنانش به نیکی یاد کرد.

در نور مصاف دو تیم مازنی را مهرگان در خانه برنده شد تا آه از نهاد گلفام برآید در تیم نور علی نتایج، امیر گلریز، آرمان گل چشمه، حسن مرادی و محمد حاج بیگلو ستودنی بودند، نقی زکایی مربی پرتلاش شهرستان نور با این تیم می تواند یک پای فینال باشد و برای نخستین بار نوری ها را در لیگ برتر مشاهده کند.

برای تماشای این مسابقه بسیاری از تماشاگران و پیشکسوتان والیبال مازندران پشت درب بسته ماندند و ناچار به بازگشت به شهر های خود شدند.

دیروز یکی از مربیانی که تیمش برنده نبرد سنگین شد با گلایه از مربی تیم حریف که او را سنتی و سیستم علی اصغری خوانده بود اظهار داشت: تا زمانی که ما مربیان احترام همدیگر را نداشته باشیم والیبال به آرامش دست نخواهد یافت.

از نگاه ما والیبال ورزش فرهیختگان است و چه بهتر که به جای الفاظ دل آزار حرمت ها را حفظ کنیم.

و اما محمدرضا دامغانی بازیکن سابق تیم ملی و سرمربی تیم گل گوهر سیرجان یک پیشنهاد منطقی دارد، او می گوید: اگر قرار باشد مسابقات در تهران انجام پذیرد حق ما این است که در سالن فدراسیون بازی کنیم چرا که تیم صنعتگران امید طول سال در خانه والیبال تمرین می کنند و دارای شناخت کافی از فضا و مکان است درصورتی که هدف فدراسیون برگزاری مسابقات مهم در شرایط عادلانه است.

به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی گل گهر با صنعتگران مصاف خواهد داد و حیف از این دو تیم خوب که یکی از گردونه خارج شود و مهرگان نور نیز با مس سونگون پیکار می کند.

نویسنده: جمشید حمیدی