پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بازی با تراکتور سرنوشت خیلی ها را معلوم می کند

درویش و اوسمار،نزدیک به درخروج

پرسپولیس از بعد از جدایی یحیی گل محمدی در ابتدای تعطیلات نیم فصل، یک روز آرام را سپری نکرده و پیوسته اتفاقات عجیب و غریبی در این تیم رخ داده است.

رضا درویش بعد از رفتن یحیی نشان داد که از مدیریت بحران چندان سر در نمی آورد، ضمن اینکه برای گرفتن هر تصمیمی به افراد مختلف اجازه دخالت داده و حرف هایش نیز با تناقض های متعددی همراه است.

او در ابتدا سعی کرد برانکو را جایگزین یحیی کند تا جو را به نفع خودش تغییر دهد اما  موفق به استخدام این مربی نشد. در ادامه نیز برای بازگرداندن علی دایی اقدام کرد که وی عنوان داشت به خاطر رفاقتش با یحیی گل محمدی حاضر نیست جای او را روی نیمکت پرسپولیس بگیرد.

استراتژی بعدی درویش، استخدام سرمربی خوب خارجی بود که وقتی با چند مربی وارد مذاکره کرد، دریافت که با ۳۰۰ هزار دلار نمی توان مربی بهتر از اوسمار به خدمت گرفت و به همین خاطر در نهایت این مربی برزیلی را یک شبه سرمربی پرسپولیس کرد تا صدای میلیون ها هوادار دربیاید.

مسیری که درویش برای انتخاب سرمربی تیمش طی کرد نه تنها با نارضایتی شدید هواداران پرسپولیس مواجه شد بلکه دو دستگی شدیدی هم در بین سرخپوشان ایجاد کرد تا در مجموع به نوعی هنر مدیریتش را به نمایش گذاشته باشد!

همه این اتفاقات دست به دست هم داد تا پرسپولیس نیم فصل دوم را با یک باخت بد در اراک آغاز کند، آن هم در شرایطی که مجتبی حسینی در تعطیلات نیم فصل به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تیمش نه تنها نتوانسته بود بازیکنی بخرد بلکه ۵ بازیکنش را هم به دلایل مختلف از جمله مصدومیت برای بازی با پرسپولیس در اختیار نداشت.

بعد از این باخت فشارها به درویش خیلی بیشتر از قبل شد و حالا کار به جایی رسیده که این مدیر در نظر دارد در صورت عدم پیروزی تیمش در بازی با تراکتور به فکر تغییر دوباره کادرفنی باشد.

در این میان او احتمالا به دنبال مربی خارجی با کارنامه بهتر از اوسمار خواهد رفت اما اگر دیدید به خاطر مشکلات مالی درویش این بار به سرمربی ایرانی اعتماد کرد اصلا تعجب نکنید.

البته ممکن است اتفاقات جدید در پرسپولیس به شکل دیگری رخ دهد ،به این ترتیب که همین روزها وزارت ورزش توجهی هم به پرسپولیس کرده و مدیرعامل جدیدی را برای این باشگاه انتخاب کند.

در ا‌ین صورت مدیر جدید با نیت بازگرداندن یحیی گل محمدی و اگر نشد، جذب سرمربی خارجی آغاز به کار خواهد کرد. در کل احتمال وقوع هرگونه اتفاقی در پرسپولیس زیاد است و شاید فقط یک برد خوب مقابل تراکتور این تیم را به آرامش نسبی برساند...

نویسنده: حامد فرضعلی بیک