پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فصیحی قهرمان آسیا

دختر باد طلایی شد!

فرزانه فصیحی ملقب به دختر باد سرانجام مزد زحمات چند ساله خود را گرفت و در دومین روز مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا رقابت ماده ۶۰ متر زنان برگزار شد و به مقام قهرمانی رسید.

فصیحی در فینال این ماده رکورد ۷.۲۰ ثانیه را ثبت کرد و ضمن شکستن رکورد ملی ایران، قهرمان آسیا شد و به مدال طلا دست پیدا کرد.

این اولین طلای ایران در یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیاست.

فصیحی پس از آنکه قهرمان شد، شادی خود را با تماشاگران تقسیم کرد. او در آغوش سپیده توکلی، سرمربی تیم ملی و زهرا نبی‌زاده، مربی تیم ملی، رفت. سپیده توکلی تاج نمادینی را بر سر فصیحی قرار دارد.

فصیحی پس از آن که متوجه شد رکورد ایران را شکسته است، سجده کرد و اشک از چشمانش سرازیر شد.

سپیده توکلی، سرمربی تیم ملی دوومیدانی زنان ایران، درباره کسب طلا در ماده ۶۰ متر گفت:دو نماینده شایسته در این ماده داشتیم. خانم فصیحی موفق شد مدال طلا را بگیرد و رکورد ایران را جابه‌جا کند. فکر می‌کنم با این طلا ورودی المپیکش را قطعی کرد و سهمیه مسابقات جهانی اسکاتلند را هم به دست آورد.

او درباره تاجی که روی سر فصیحی قرار داد، گفت: قرار بود فرزانه این تاج را سر مادرش بگذارد اما از هیجان زیادی که ما داشتیم، شکست.

توکلی درباره کسب نقره و برنز دوی ۴۰۰ متر توسط دونده‌های ایران گفت: بچه‌های ما در رقابتی نزدیک با ژاپن توانستند نقره و برنز را به دست بیاورند. نازنین‌فاطمه عیدیان یکی از استعدادها و قهرمانان کشور است که در قهرمانی نوجوانان کویت طلا گرفت، در قهرمانی جوانان کره مدال برنز را کسب کرد و با مدال قهرمانی بزرگسالان کلکسیون مدال‌هایش را کامل کرد. امیدوارم رکوردش را روز به روز بهتر کند.

گزارش: مرجان بنی یعقوب