چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

جایزه صلح و ورزش برای پدر شیرجه

چقدر دچار غفلت شده ایم انگار ریشه های خود را در ورزش گم کرده ایم مگر اینکه گاهی تلنگری از آن سوی آبها مارا از خواب فراموشی رها سازد.

تقی عسگری یکی از بزرگ مزدان ورزش ایران است که نامش و افتخاراتی که در ورزش شنا دارد به باد نسیان سپرده شود تا اینکه باخبر شدیم یکی از کشورهای منطقه با دعوت از وی او را مورد تقدیر قرار داده است.حسین المسلم رییس فدراسیون جهانی فدراسیون ورزش های آبی او را اسطوره ای تمام نشدنی شناختند و فدراسیون بین المللی شنا نیز عسگری را سفیر خودش دررشته شیرجه قرار داد.

وقتی از این بزرگمرد یا می کنیم یاد سالهای 1303 می افتیم امجدیه و سکوی تخته ای پرش و دو مدال نقره و یک برنز او در بازی های آسیایی دهلی نوچرا نسل جوان نباید افتخارات ورزش خود را بشناسدآیا از موقعیت برجسته بین المللی عسگری و امینی در فدراسیون جهانی شیرجه شنا و واترپلو آگاه هستیم؟ زیاد زحمت نکشید تقریبا ما تاریخ ورزش خود را فراموش کردیم شب گذشته اما در جریان نمایشگاه صنعت و ورزش جایزه صلح و ورزش را به این پیرمرد پرافتخار که هنوز هم استوار راه می پیماید اهدا کردند تا شاید جبران قطره ای از دریای زحمات خستگی ناپذیر این مرد آبی باشد.

نویسنده:حسین علی اسماعیلی