پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پیروزی درخشان ساحلی بازان ایران

بازی آخر گروه دوم جام جهانی فوتبال ساحلی، با پیروزی شیرین ملی پوشان ساحلی ایران همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در حالی در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 به مصاف تاهیتی رفت. این تیم دو بار دیگر در جام جهانی فوتبال ساحلی با ایران بازی کرده و در هر دو بار ایران را شکست داده بود. تاهیتی از دو بازی شش امتیاز گرفته و ایران چهار امتیاز. تیم ملی فوتبال ایران تنها در صورتی می توانست به عنوان تیم اول صعود کند که تیم ملی تاهیتی را در وقت معمول 36 دقیقه ای یا در سه دقیقه وقت اضافی شکست می داد.

ملی پوشان فوتبال ساحلی با ترکیب اولیه حمید بهزادپور، مسلم مسیگر(کاپیتان)، سعید پیرامون، محمد مرادی و محمد معصومی زاده به میدان رفت و البته نیمکت نشینان سید مهدی میرجلیلی، رضا امیری، مهدی شیرمحمدی و موحد محمدپور و محمدعلی مختاری بودند که هر کدام با تدبیر کادرفنی در دقایقی از بازی به میدان رفتند. بازی در ورزشگاه D3 دبی با حضور 90 درصدی هواداران تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برگزار می شد و جو ورزشگاه کاملا به سود ایران بود.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این بازی دو بر صفر عقب افتاد اما بازهم بازگشت رویایی رخ داد و این بار با کمک دو دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی این اتفاق افتاد. ابتدا حمید بهزادپور و بعد سیدمهدی میرجلیلی دو گل زیبا به ثمر رساندند. البته حمید بهزادپور هم دوباره گلزنی دروازه بانان را تکرار کرد تا ایران بازگشتش را کامل کند و سه بر دو از حریفش عقب بیفتد.

اثرگذاری موحد محمدپور روی یک توپ ارسالی، باعث شد تا گل چهارم ایران وارد دروازه تاهیتی شود. تاهیتی پس از این گل برای رسیدن به گل سوم تلاش کرد و روی خطای نزدیک به پنالتی، توانست گل سوم را وارد دروازه ایران کند. در حالیکه تاهیتی برای رسیدن به گل چهارم تلاش می کرد، محمدعلی مختاری، روی یک ضربه سرضرب روی هوا که تکنیک ویژه اوست، دروازه تاهیتی را برای بار پنجم باز کرد تا ساحلی بازان ایران، تیم ملی فوتبال تاهیتی را کیش و مات کنند.

بازی در نهایت با نتیجه 5 بر سه به پایان رسید تا ایران به عنوان تیم اول گروه به جمع هشت تیم برتر جهان صعود کند و حریف امارات میزبان در بازی چهارم نهایی شود. ایران و امارات پنجشنبه این هفته ساعت 19 به وقت تهران به مصاف هم خواهند رفت و برنده این بازی حساس به نیمه نهایی جام جهانی 2024 دبی، صعود خواهد کرد.

در پایان بازی حمیدبهزادپور، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.