پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

خط قرمز ‌بر روی نام مهاجم قرمز

نبیل باهویی این نام از روز اول برای پرسپولیسی‌ها جذابیتی نداشت و هنوز هم نتوانسته برای خودش جذابیت ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ هواداران پرسپولیس در سال‌های اخیر از مهاجمان خارجی خودشان خیر چندانی ندیده‌اند و به استثنای لوکادیا که در یک مقطع کوتاه حضوری درخشان داشت، مهاجم خارجی دیگری موفق نشده از پرسپولیسی‌ها دلبری کند. اما نبیل باهویی با همه خارجی‌های نامرغوب این سال‌ها یک تفاوت ویژه هم داشت.

پرسپولیسی‌ها مهاجمان قبلی را با امیدواری پذیرفتند و به مرور زمان امیدشان ناامید شد اما در مورد باهویی از همان ابتدا هم هیچ امیدی به درخشش او وجود نداشت. کارنامه این مهاجم سوئدی و آمار ضعیف او در تیم قبلی‌اش از یک طرف و بی‌میلی یحیی گل‌محمدی که هرگز علاقه‌ای به جذب این مهاجم نشان نمی‌داد از طرف دیگر باعث می‌شد حضور او هیچ شور و امیدی در دل هواداران پرسپولیس ایجاد نکند. البته در عمل هم ثابت شد مهاجم 33ساله سوئدی آن بازیکنی نیست که بتواند برای سرخپوشان جای خالی عیسی آل‌کثیر و خلأ به‌وجودآمده در خط حمله را پر کند.

باهویی در حالی به پرسپولیس پیوست که آخرین گل‌های خودش را 2سال قبل در لیگ سوئد زده بود. این بازیکن فصل گذشته با تیم القطر فقط 8بازی در لیگ قطر انجام داده و هیچ گلی هم نزده بود. او در پرسپولیس، نخستین بار مقابل استقلال تاجیکستان در ورزشگاه آزادی دقایقی دیده شد و می‌توانست خالق یک ضربه پنالتی برای سرخپوشان باشد اما داور اعتقادی به خطا روی او نداشت. بعد از آن نبیل باهویی مجموعا 8بازی در لیگ و 3بازی در آسیا برای پرسپولیس انجام داد که البته فقط در 4بازی بازیکن اصلی سرخپوشان بود.

کارنامه او طی این بازی‌ها یک گل و یک پاس گل بوده است. تنها گل این مهاجم در بازی با استقلال خوزستان زده شد که با تساوی 2- 2برای پرسپولیسی‌ها به پایان رسید.