پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
 یک عکس – یک نگاه

چند کلمه دیگر برای کیانوش رستمی

کیانوش رستمی البته که از قهرمانان پرافتخار وزنه برداری ایران است اما این یل کرمانشاهی راه تعامل را در ورزش نیاموخته است و بعد از اینکه از زمان ریاست علی مرادی به چالش خورده بود اکنون رو در روی سجاد انوشیروانی رئیس جدید فدراسیون ایستاد.

انوشیروانی قهرمان جهانی و المپیک، مربی تیم ملی و از تحصیلکرگان این ورزش است و به طور اخلاقی باید مورد حمایت خانواده وزنه برداری قرار گیرد کمااینکه ندیده ایم هیچ یک از اهالی این ورزش با وجود برخی گلایه های مقابل وی بایستند.

اما کیانوش رستمی دیروز گفت: آقای انوشیروانی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری، من را از کشور طرد کرد و کامل به من گفت برو! اجازه ندادند در هیچ مسابقه‌ای شرکت کنم. اگر به المپیک ۲۰۲۴ می‌رفتم، طلا می‌گرفتم و این قول را به مردم داده بودم. سهمیه المپیک را هم گرفته بودم اما در مسیر کسب سهمیه المپیک من را حذف کردند و دستم در ورزش کوتاه شده است.

رستمی همچنین گفت: من بدنم را می‌شناسم و می‌دانم که می‌توانم مدال های بیشتری به دست آورم. تمام کشورهای دنیا به من پیشنهاد داده‌اند که آنجا بروم. اگر کشورم را دوست نداشتم، بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو می‌رفتم چون از آمریکا پیشنهاد هنگفتی داشتم. امروز کشور دیگری کارهایم را انجام می‌دهد که بروم آنجا وزنه بزنم و مدال‌هایم را به دست آورم. نمی‌گذارند من مدال بگیرم چون آقای انوشیروانی سلیقه‌ای برخورد می‌کند و من را دوست ندارد.

اما نکته قابل تامل پاسخ وزیر ورزش به ایشان بود اینکه باید در چارچوب مقررات حرکت کند و اگر در قالب موجود جای نمی گیرد به عنوان یک شهروند ایرانی از او پشتیبانی می شود و اگر بخواهد برای کشوری دیگر وزنه بزند مانعی به وجود نخواهد آمد.

خب، آقای رستمی عزیز جواب از این شفاف تر نمی شود در هیچ رشته ای ما به یاد نداریم که قهرمانی بخواهد سر خود عمل کند، از کشتی گرفته تا والیبال و فوتبال با همه نام هایی که ورزشکارانشان دارند وقتی پای تیم ملی به میان می آید تسلیم محض هستند.

نویسنده: عباس اسماعیلی