پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پیکار سرنوشت والیبال بانوان از نگاهی دیگر

تقابل دو نسل؛ انگیزه و تجربه  

دو تیم سایپا و مهرسان فینال تهرانی لیگ برتر والیبال بانوان باشگاه های کشور را برگزار کردند و آنچه که دیده ایم اوج والیبال خانم های ایرانی در سطح ملی بود.

صرف نظر اینکه کیفیت والیبال ما با اینگونه رقابت ها ارتقا می یابد یا اینکه درجا می زنیم بحث دیگری است که در پایان لیگ برتر به آنخواهیم پرداخت.

ولی زحمات بازیکنان و نهایت تلاشی که برای ارائه بهترین نمایش ها از خود نشان داده اند جای تحسین دارد، شب گذشته سریع و گذرا به فینال اول پرداختیم اما می پذیرم که حق مطلب درباره دو تیم ادا نشده است.

وقتی مسابقه ای ماراتن گونه و پنچ گیم برگزار می شود نمی شود به طور یک سویه به عملکرد دو تیم پرداخت، در مسابقه دیروز دو مهسا عملکرد کاملا حرفه ای داشتند مهسا صابری در تیم مهرسان که دریافت هایش بی نظیر بود و در آن طرف تور نیز مهسا کدخدا در پوان های حساس حرفه ای عمل کرد و آبشار های راست به راست وی در ست پنجم تاثیرگذار بود.

این دو بازیکن و پوران زارع سرشار از تجربیات سال های طول و دراز حضوری موفق در زمین بازی داشته اند ولی در تیم سایپا یک بازیکن فراتر از همه بود، مهتاب رحمانی با شماره 19 چپ دستی که اسپک و سرویس وی حرف نداشت و نیز زهرا ابراهیمی که با پرش های بلند و کم نظیر در بین دختران و سرویس های کاملا هدف دار جلب توجه کرده است.

در تیم مهرسان فاطمه منظوری با شماره 22 در دریافت سرویس فوق العاده بود این بازیکن اگرچه قد بلندی ندارد اما اسپک زدن روی دست های آیتک سلامت را به بهترین وجه اجرا کرد. شبنم امینی نیز از بازیکنان خوب دیدار دیروز بود ولی شاید نقطه عطف این دیدار تقابل دو پاسور از دو نسل بود درسا فلاح با 17 سال سن در برابر شبنم علیخانی با 31 سالن سن وصف نشدنی بودند، شبنم جنوبی و درسا شمالی است.

منصوره عباسی بازیکن سابق تیم ملی و مربی تیم مهرسان می گوید: در تیم ما سه بازیکن جوان که توسط خانم نیلوفر رشیدی فراخوانده شده اند همراه با درسا فلاح سیمای جوانی دارند و معتقد هستم که در فینال دوم هر تیمی که کم اشتباه تر بازی کند موفق خواهد شد. ما در مسابقه اول چیزی برای پیروزی کم نداشتیم جز تجربه که حریف ما از ملی پوشان دوران دیده استفاده کرده بود.

نویسنده: جمشید حمیدی