پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
میزبانی کبدی ساحلی و جوانان جهان

اورسجی: کلاس بین المللی تهران اعجاب انگیز بود

کلاس داوری بین المللی کبدی در ایران با ابتکارات خاصی همراه شد. در این دوره 46 شرکت کننده از 16 کشور جهان حضور پیدا کرده بودند.

دکتر عباس اورسجی، رئیس فدراسیون ایران و کنفدراسیون آسیا با بیان این مطلب به البرز ورزشی گفت: 22 داور ایرانی نیز از فرصت مغتنم میزبانی کلاس در تهران استفاده کرده اند که 13 نفر آنها را بانوان تشکیل می دهند.

کومار مدرس هندی دوره را به خوبی اداره کرد و از اینکه کمیته ملی المپیک فضایی دلپذیر آکادمی ملی در اختیار این دوره قرار داده بود به نیکی یاد کرد، ما نیز از فرصت استفاده کردیم و با دعوت از چند استاد ایرانی مواردی را در مورد حقوق ورزشی و روانشناسی ورزشی برای شرکت کنندگان تدریس کردیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دکتر اورسجی افزود: ما به زودی نخستین کتاب مقررات بین المللی کبدی را به چاپ خواهیم رساند تا به عنوان تنها مرجع این رشته در دسترس داوران قرار گیرد و مانند بازی های آسیایی پیش سلایق شخصی سرنوشت فدراسیون را رقم نزد.

رئیس فدراسیون کبدی اضافه کرد: با کمک وزارت ورزش میزبانی کبدی سالنی جهان و مسابقات ارتش های جهان را برعهده خواهیم گرفت کمااینکه سومین دوره مسابقه قهرمانی جهان در اصفهان انجام خواهد شد.

اورسجی درباره دوره های بین المللی کبدی و اینکه آیا تغییراتی در کادر مربیگری تیم ملی انجام خواهد شد گفت: به حتم برای مربی ها نیز کلاس خواهیم داشت اما انتخاب سرمربی به صورت تشریک مساعی و از طریق کمیته فنی صورت خواهد گرفت.

گفت و گو: ج - دوستدار