پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
برسبیل حکایت

رقابت تنگاتنگ در دور حذفی

تیم والیبال شهداب باز هم به فولاد سیرجان ایرانیان باخت.

محمدرضا تندروان، سرمربی شهداب با اشاره به اینکه دو ست اصلا خوب نبودیم افزود: بازی آنقدر حساس شده بود که بازیکنان ما تمرکز کافی نداشتند.

وی اضافه کرد: باید دید در دور حذفی شرایط چگونه رقم خواهد خورد، در حال حاضر 10 تیم مدعی حضور در پلی آف هستند که همه را باید مدعی شمرد.

تندروان که سابقه دستیاری تیم ملی ایران را دارد درباره گزینه های جدید مربیگری تیم ایران گفت: آلبرت جولیانی با تیم ترکیه خیلی خوب کار کرده بود و موفق شد برای نخستین بار ترک ها را به لیگ جهانی برساند ولی باید دید که دلیل جدایی وی از ترکیه چیست و درنهایت به قضاوت عملکرد وی نشست.

صداقت و فریاد در صدر

در صدر امتیاز آوران لیگ برتر باشگاه های کشور همچنان امیرحسین صداقت یکه تازی می کند، او با 390 امتیاز در صدر پوان آوران قرار دارد.

بازیکن چپ دست و آملی تیم پاس گرگان با 52 سرویس و 28 دفاع میانگین 5.1 را برای خود ثبت کرده است این درحالی است که یونس قلیچ نیازی با 382 و عثمان فریاد پاکستانی از هورسان با 355 امتیاز رده های دوم و سوم را در اختیار دارد و جالب اینکه هر سه تیم یادشده هفته بیست و دوم را با شکست پشت سر گذاشته اند.

و نکته آخر اینکه عثمان فریاد با 337 امتیاز از مجموعه 683 اقدام بهترین آبشارزن لیگ برتر است و ثابت کرد که کم کاری وی در پی برخی پیشنهادات شایعه ای بیش نبوده است.

ستاره چینی در ایتالیا

ژوتینگ بازیکن بلند آوازه والیبال بانوان چین به لیگ ایتالیا پیوست.

بهترین بازیکن جهان در سال های 2015 – 2019 عنوان قهرمانی المپیک ریو را در کارنامه خود دارد. او دو سال پیش مچ دست خود را به تیغ جراحی سپرد و بیم دوری همیشگی بر سرزبان ها افتاده بود.

جدیدترین خبرها حاکی از این است که به تیم میلانوی ایتالیا پیوست، این درحالی است که چند دوره با تیم واکیف بانک ترکیه در سطح بین المللی درخشیده بود.

ژو از شاگردان بانو لانگ بینگ مربی صاحب رکورد والیبال دنیا است.

گزارش: جمشید حمیدی