پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تنها نماینده ما در جام باشگاه‌های آسیا هم حذف شد؛

سپاهان هم از ساختار دفاعی لطمه دید!

سپاهان تنها نماینده ایران در جام باشگاهها در جدال با تیم پرقدرت الهلال نمایشی خوب در فاز تهاجمی داشت، اما به دلیل معایب دفاعی لطمه دید و از گردونه خارج شد.

سپاهان پس از باخت سه بریک در دیدار رفت که تیمش ده نفره بود،در دیدار برگشت چهره ای متفاوت داشت. بازی فوق العاده شاگردان مورایس در وقت نخست تیم الهلال را در منگنه قرار داد.

سپاهان در نیمه اول سه فرصت گلزنی داشت که با واکنش های سنگربان حریف خنثی شد. در وقت دوم و با گل احمد زاده همه چیز برای جبران شکست مهیا شد،اما به یک باره  ورق برگشت. سیاوش یزدانی از بازی اخراج شد و تیم سپاهان ده نفره شد.

نکته عجیب اینکه با محرومیت دانشگر و اخراج یزدانی تیم سپاهان مدافع میانی دیگری نداشت تا عمق دفاع خود را سازماندهی کند. در این لحظات نظم دفاعی تیم‌ما به هم ریخت و الهلال به راحتی سه گل وارد دروازه سپاهان کرد.

تعجب آور است تیمی منظم و با شکل و شمایلی ایده آل در مسابقات داخلی و رقابت‌های بین المللی حضور می یابد و دهها بازیکن اسم و رسم دار را در فاز تهاجمی بخدمت می گیرد،اما دو سه مدافع میانی ندارد و این‌چنین در یک رخداد رسمی گرفتار می شود.

اگر چه نمی توان حضور بازیکنان شاخص جهان و تاثیر گذاری آنها را در تیم الهلال کتمان کرد،اما باید قبول کرد سپاهان هم در بحث جذب بازیکنان جدید مشکلات مالی نداشت.

آنها در ابتدای فصل بازیکنانی از جمله اسدی ،شکاری، آل کثیر، کاوه رضایی و مغانلو را در خط حمله داشتند اما در دفاع با  محدودیت بازیکن مواجه شدند.

معتقدیم این عدم تعادل در جذب بازیکن و ساختار غلط دفاعی به سپاهان ضربه زد و نماینده شایسته ما در جام باشگاه‌های آسیا مانند تیم ملی ایران از گردونه خارج شد.

نویسنده: احمد میرزاییان