پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یخچالی ناجی تیم ملی

ناتوان در اوپن شوت ها و سردرگمی سیستمی

تیم ملی مردان ایران در نخستین دیدار خود از رقابت‌های پنجره اول کاپ آسیا 2025 در سالن زنده‌یاد محمود مشحون به مصاف تیم قطر رفت و با نتیجه 76 بر 74 به برتری رسید.

ایران این بازی را با ترکیب ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، نوید رضایی‌فر و سالار منجی آغاز کرد. شاگردان هاکان دمیر در نیمه اول با نتیجه 35 بر 32 به رختکن رفتند.

در این دیدار بهنام یخچالی با 20 امتیاز، 2 ریباند، 5 پاس گل و کارایی 20  بهترین بازیکن شد.

در این مسابقه تیم ایران برتری خاصی نسبت به حریف نداشت و متکی بر جرقه های گهگاهی بازیکنانی همانند بهنام یخچالی بود. این بازیکن که در لیگ آلمان بازی می کند به نوعی ناجی تیم ملی در مصاف با قطری ها محسوب می شد.

عباس مرشدی، مربی و کاپیتان تیم ملی بسکتبال در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: تا اواخر بازی از قطر عقب بودیم و باید ممنون بهنام یخچالی در رهایی از سد دفاعی قطری ها باشیم، قطری ها در گذشته کجا بودند و ما کجا و اکنون ما پیشرفت تیم قطر انکار ناپذیر است. سردرگمی مدیریتی از یک سوی و عدم موفقیت در اوپن شوت (شوت از راه دور) در تیم ایران مشهود بود. در دفاع و حمله دچار افت بودیم و اکثر اوقات تسلط قطری ها عیان بود.

مرشدی افزود: حالا تیم ملی بسکتبال مردان ایران در دومین دیدار خود از این مسابقات روز دوشنبه 7 اسفند ماه ساعت 16 در شهر دهلی‌نو به مصاف تیم هند برود.هندی ها نیز در بسکتبال آسیا جایی نداشتند اما اعتقاد داریم که آنها هم مانند قطری حریف قدری برای تیم ملی کشورمان خواهند بود.

گفت و گو: ج - دوستدار