پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تمرین مهارت های پایه در والیبال

چگونه مهارت های اساسی را به خوبی تمرین کنیم.

تمرین مهارت های پایه و تثبیت مهارت های پایه موضوعی رایج در هر رشته ورزشی در دنیای ورزش است.

والیبالیست ها قبلا تجربه موفقی داشته اند، بنابراین اواخر دهه ۵۰ و۶۰ عملکرد فنی و عملکرد چشم نوازی را تجربه کرده اند. بعدها به دلایل مختلف آموزش مهارت های پایه ضعیف شد که در بهبود و توسعه تاکتیک های فنی تاثیر به سزایی داشت و در سالهای اخیر تاثیر مثبتی را شاهد بودیم.

پیشنهاد بنده که فدراسیون با تشکیل مرکز ملی والیبال و با برگزاری سمینار ملی کارآموزی نوجوانان و جوانان بر اهمیت و ضرورت و توجه به مهارت‌های اساسی تاکید و اقداماتی را انجام دهد که مطمئناً هوشیاری و توجه جامعه والیبال را برمی انگیزد.

بر این اساس اگر صحبت های پوچ همه چیز را خراب کند، این سخت کوشی هست که همه چیز را رقم می زند.

برای اینکه مهارت های پایه را به خوبی یاد گرفته شود، ابتدا باید مفاهیم اساسی را دانسته و تفکر و درک بالایی را یکپارچه کنند و برای اقدامات موثر ورسیدن به نتیجه و تمرین سخت تلاش کنند. 

باید خاطرنشان کرد که مهارت های اساسی دشوارترین و انتقادی ترین قوانینی است که واقعیت عینی را به درستی منعکس می کند از کل فرآیند بسیار پیچیده تمرین تا حدی آموزش ذخیره بزرگی از توانایی های اولیه قبل از داشت ها است .

در تمرین و مسابقات والیبال، اساسی ترین، دشوارترین و حیاتی ترین پایه برای انعکاس صحیح قوانین بخش تمرین والیبال مهارت های اساسی در تکنیک های مختلف والیبال است که در طول بازی با استفاده از تکنیک ها و تاکتیک ها به نمایش در می آیند، مهارت های اولیه ای که هر ورزشکاری باید به طور ماهرانه بر آن مسلط شود و کار سختی است که برای تقویت آن نیاز به زمان و انرژی دارد.

نویسنده: فرشاد سلطانی پیشکسوت والیبال استقلال