پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شکست تیم ملی هند مقابل ملی پوشان ایران

انتظار پیکار با تیم فیزیکی قزاقستان!

تیم ملی مردان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های پنجره اول کاپ آسیا 2025 دیروز در شهر دهلی‌نو مقابل تیم هند به میدان رفت و با برتری 86 بر 53 به پیروزی رسید.

ایران این بازی را با ترکیب ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، نوید رضایی‌فر و میثم رضایی آغاز کرد.

شاگردان هاکان دمیر نیمه اول را با نتیجه 42 بر 32 به پایان رساندند و به رختکن رفتند. در این دیدار سالار منجی با کسب 14 امتیاز، 9 ریباند، 3 بلاک و کارایی 23  بهترین بازیکن شد.

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود از این رقابت‌ها روز جمعه 2 آذر ۱۴۰۳ مقابل قزاقستان در تهران به میدان خواهد رفت.

قزاقستان تیمی با قامت بلند و بازیکنانی فیزیکی است که تقابل آنها با ملی پوشان کشورمان مانند هند آسان نخواهد بود ضمن اینکه در این مسیر تیم ملی باید بعد از قزاق ها به تیم چند ملیتی قطر برود.

هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال دیروز در گفت و گویی به اتحاد و روحیه جنگنده تیم ملی به عنوان نکته مهمی که در بازی با قطر وجود داشت اشاره کرد و گفت: در جریان بازی لحظات سخت زیادی وجود داشت و نکات مهمی برای بررسی وجود دارد. اما نکته‌ای که برای من از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این است که تیم ایران از تلاش دست نکشید و هرگز حتی برای یک ثانیه هم تسلیم نشد. تا آخرین ثانیه بازی جنگیدیم حتی با وجودی که ما عالی و بدون ایراد نبودیم و گاهی اشتباهات عجیبی در بازی ما دیده می‌شد. 

وی افزود: بازیکنان من با یکدیگر متحد بودند و همدیگر را در تک تک ثانیه‌های بازی حمایت می‌کردند و هر اشتباهی هم که وجود داشت با روحیه دادن از سوی بازیکنان به یکدیگر مواجه می‌شد. آن‌ها به بازی خود و توانایی‌های خود ایمان داشتند. در نهایت در وقت اضافه ما راهی برای برنده شدن پیدا کردیم و با دست پر از میدان خارج شدیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران از حضور و حمایت گرم و پرشور هواداران بسکتبال ایران در بازی روز جمعه تشکر کرد و اظهار داشت: تاکید می‌کنم که شروع سختی برای ما بود اما من از این‌که برنده شدیم و مقابل هواداران بی‌نظیر ما دو امتیاز را کسب کردیم خوشحال هستم. می‌خواهم این‌جا از تک تک هوادارانی که به ورزشگاه آمدند و ما را با تمام احساس و انرژی خود حمایت کردند تشکر صمیمانه‌ای داشته باشم. آن‌ها به راستی شایسته تحسین و تقدیر هستند.

او در مورد بازی با هند چنین گفت: نهایت تلاش خود را می‌کنیم که بهترین آماده سازی را در این فرصت کم برای بازی مقابل هند داشته باشیم. تیم هند نیز تیم خوب، جوان و جنگنده است. آن‌ها از تنوع تاکتیکی خوبی برخوردار هستند. تلاش خودمان را می‌کنیم که با بیشترین حد آمادگی در این بازی سخت خارج از خانه به زمین برویم و نمایش خوبی از بسکتبال ایران را ارائه دهیم.

گزارش: ج - دوستدار