پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

برای وزیری که مردمدار است!

مهدی اربابی از مردان اصیل فوتبال و از ورزشکاران صاحبنام شمیران که در سمت های مختلف خدمت کرده چند روزی است در بستر بیماری قرار گرفته و مورد عیادت وزیر ورزش قرار گرفت.

دکتر کیو‌مرث هاشمی این روزها با وجود مشعله های فراوان دیدار با پیشکسوتان کنار گود قرار گرفته و شرکت در مراسم ترحیم در گذشتگان را را از دست نمی دهد.

چون این اقدامات خیرخواهانه و مبتنی بر حرمت گذاری و مردمداری است جای تقدیر دارد اما اصل کار ساختار وزارت ورزش است و در اینباره برادرانه سفارش می کنیم که برای جاری ساختن روحی تازه در بدنه وزارت ورزش دنبال گزینه های جوانتر و نام آشنا تر و مقبولتر باشند.

انتخاب آقای اسبقیان به هیچ وجه با استقبال عمومی جامعه ورزش همراه نشده است، انتصاب رئیس حوزه ریاست و معرفی شخصی به نام ‌معانی در دفتر توسعه شاید حاکی از این باشد که الزامات صورت گرفته و یا دلایلی داشته و ما نمی دانیم ولی در هر حال نوید بخش و امید آفرین نیست.

از سوی دیگر در بحث انتخابات برخی فدراسیون‌ها از جمله والیبال نوعی بی حوصلگی مشهود است و با اینکه اکثریت قریب به اتفاق جامعه ورزش اعتقاد دارند اداره این فدراسیون بسیار مهم کار کاندیداهای فعلی نخواهد بود اما وزارت ورزش بدون توجه به خطراتی که والیبال را تهدید می کند می خواهد تا آخر اسفند فدراسیون را به دست فردی از افراد مدعی بسپارد که به تعبیر کارشناسان حتی از اداره یک هیات استانی هم عاجزند.

بنابراین وزیر محترم باید اطراف خود را با مشاورانی زینت بخشد که زیر و بم ورزش را بشناسند و با کاندیدا ها رو در بایستی و خرده و برده نداشته باشند ضمن اینکه با عنایت به سخنان دیروز دکتر هاشمی درباره استقلال فدراسیون ها و انطباق اساسنامه ها با قوانین داخلی و مقررات بین المللی به صراحت عرض می کنیم که اگر قرار است اساسنامه جدیدی نوشته شود روسا و دبیران هیچ فدراسیون نباید درآن دخیل باشند.

نوشتن اساسنامه کار متخصصان و خبرگان رشته های مرتبط است، در زمان معاونت داورزنی و علی رغبتی و سایر دوستان اساسنامه ها طوری نوشته شده بود که برخی از آقایان می توانستند تا هرزمانی که مایل باشند در مسند ریاست فدراسیون ها بنشیند و تکان نخورند! نباید به قول معروف "از یک سوراخ  نباید چندبار گزیده شویم".

نویسنده: رضا اسماعیلی