پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هدف نهایی المپیک 2024

کاوه: در قرقیزستان دنبال سه سهیمه خواهیم بود

اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سالن جهانبخت توفیق ادامه دارد و اردونشینان بعد از پشت سر گذاشتن چهار مرحله زندگی اردویی برای تورنمنت های مختلف تدارک خواهند دید.

محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار کرد: بعد از مسابقات رنکینگ دار کروواسی که به نوعی انتخابی تیم ملی نیز بود و کشتی گیرانی که در مسابقات قهرمانی کشور درخشیده اند به همراه چند کشتی گیر جوان در جام یاشاردوغو ترکیه نیز برای کسب سهیمه تلاش خواهند کرد. هدف نهایی ما دستیابی به سهمیه های مرتبط با المپیک است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره زمان آمادگی آرمانی کشتی گیران ایران گفت: براساس برنامه ریزی های ما روز های 26 یا 27 فروردین ماه به اردوی آمادگی خواهند رسید و در آن زمان برای مسابقات قهرمانی آسیا در سه وزن برای کسب سهمیه المپیکی باید به مطلوب ترین شرایط جسمانی خود رسیده باشند.

کاوه در پاسخ به این پرسش که در چه وزن هایی باید سهمیه بگیریم گفت: در اوزان 57 ، 74 و 97 سهیمه نداریم و تلاش خواهیم کرد که در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور قرقیزستان به این خواسته دست پیدا کنیم و اگر محقق نشد 20 روز بعد در تورنمنت بین المللی ترکیه دنبال کسب سهمیه باقی مانده خواهیم بود.

درباره تمرینات کشتی ایران زیر نظر مربی باتجربه و دنیا دیده یعنی محسن کاوه باید بگوییم که او اعتقاد دارد تمامی فاکتور های لازم برای نیل به حداکثر آمادگی باید روی تشک انجام پذیرد بنابراین تمام فکر خود را معطوف به اجرای این ایده کرده است حتم داریم که او کار خودش را بلد است و می داند که چه وظیفه دشواری بر دوش وی و شاگردانش در مسیر المپیک قرار دارد.

گفت و گو: احمد دباغ