پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با بانوی پرافتخار والیبال ایران

فردی: بازیکن 40 ساله به درد تیم ملی نمی خورد

روز گذشته در مراسم پایانی والیبال برتر بانوان کشور حضور یک بانوی بلند آوازه ورزش نقطه عطفی باور نکردنی به نظر می رسید.

خانم پری فردی، عضو سابق تیم ملی، دارنده تنها مدال برنز والیبال ایران در سال 1966، کاپیتان تیم ملی و تحصیلکرده تربیت بدنی کاپ پوران زارع یکی از دو مدافع برتر مسابقات را اهدا کرد.

فردی در گفت و گویی با البرز ورزشی اظهار داشت: من دعوت نبوده ام اما برحسب علاقه مانند چند هفته گذشته برای تماشای بازی به تالار آزادی رفتم و به اصرار خانم دکتر محمدیان کاپ یک بازیکن را اهدا کردم. اینکه برای اهدای جایزه بازیکنی از چند نفر هم زمان دعوت کنند واقعا عجیب است اما در مجموع مراسم پایانی خوبی برگزار شد.

فردی که از ستارگان دیرپای والیبال ایران بود درباره کیفیت فنی مسابقه نیز گفت: بازی قبلی دو تیم بسیار دلپذیر بود اما روز گذشته سایپا باتجربه تر بود و بر جوانی حریف چربید، وقتی بازیکنی با 40 سال سن هنوز برای تیم ملی بازی می کند یک پوان منفی محسوب می شود ولی از نگاه من دو بازیکن مهسا کدخدا و آیتک سلامت با قد و قواره ای که داشتند عالی بودند، این بازیکنان از هم دوره های من که برنز آسیا را گرفتیم بهتر بازی می کنند ولی ضرب دست هیچ یک از آنها حتی در این سن به من نمی رسند.

زمانی که کورودا، مربی ژاپنی تیم ملی ایران را در دست گرفت ما روزی 8 ساعت زیر نظر وی تمرین می کردیم ولی چون تغذیه سالم و با کیفیت داشتم هرگز در تمرینات کم نیاوردم، آن دوران ما تیم ملی بانوان ترکیه را سه بر صفر شکست می دادیم اما ترک ها الان قهرمان بانوان اروپا هستند چون با علم روز حرکت می کنند.

ملی پوش پرافتخار گذشته والیبال با اشاره به اینکه دکتر هاشمی، وزیر ورزش در جایگاه ویژه به ایشان ادای احترام کرده است تشکر کرده و افزود: آقای هاشمی را از زمانی که رئیس کمیته ملی المپیک بود می شناختم و خوشحال هستم که یک شخصیت ورزشی است، این را هم بگویم در زمان ریاست آقای داوودی شمسی وقتی خانم خلیقی مسئول امور بانوان سازمان تربیت بدنی شد سال ها به عنوان مربی برای ورزش و والیبال زحمت کشیدیم و وقت گذاشتیم.

گفت و گو: جمشید حمیدی