پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
آیینه لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور

فولاد آب دیده در صدر جدول

هفته دیگر از مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور گذشت و یک تیم دیگر نیز به جمع صعودکننده ها پیوست.

حالا باید دید در کورس سخت ایفاسرام، شهرداری ارومیه، چادرملو اردکان و پاس گرگان کدامین تیم ها جمع پلی آف نشینان را جمع خواهد کرد.

تقریبا حدود 12 روز دیگر همه چیز مشخص خواهد شد، سرپرست فدراسیون والیبال در مصاحبه کشاف خود اعلام کرد که سرمربی جدید تیم ملی حاضر است برای یک روز هم شده لیگ را تماشا کند و یا اینکه دستیارش را به ایران بفرستد ولی باید دید که در نهایت چه کسانی بازیکنان نامزد پیراهن تیم ملی را از دل مسابقات سراسری کشور به ماریسیو معرفی خواهد کرد.

منتظر پاسخ نمی مانیم چرا که می دانیم در نهایت چه پیش می آید، با این همه گذر و نظری بر حواشی هفته بیست و سوم خواهیم انداخت.

رقابت دو پاسور باتجربه

تیم فولاد سیرجان ایرانیان اینبار از یک ماراتن جان سالم به در برد ولی در نهایت با چند دفاع خوب سیدموسوی و حملات پوریا حسین خانزاده از گرداب نجات پیدا کرد اما این باور را در نزد خودروسازان پیکان به وجود آورد که می توانند برای پلی آف امیدوار باشند.

در تیم فولاد سیرجان محمدطاهر وادی رده دوم بهترین پاسور ها را در اختیار دارد. وادی با 1646 اقدام و 58% موفقیت در مقابل علیرضا بهبودی با 1650 پاس و 54% روز خوبی را در بازی سازی پشت سر گذاشتند. پاسور های بالای 35 سال حاضر در لیگ همچنان مصداق دود و کنده هستند.

بازگشت سرعتی زن ملی پوش

تیم شهداب یزد اینبار شهرداری گنبد را شکست داد تا حبیب کوزه لی و یارانش به جای پلی آف به پلی اوت اندیشه کنند.

در تیم شهداب صابر جواهری و رضا عابدینی عالی بودند اما نکته بارز این دیدار بازگشت محمد ولی زاده سرعتی زن جوان تیم ملی است که چند هفته ای را به دلیل خستگی زیاد ناشی از بازی در انتخابی المپیک و آسیب جزئی غایب بود.

حالا باید دید که با بازگشت صابر جواهری و حضور موفق ولی زاده شهدابی ها در پلی آف چه خواهند کرد.

بازی با تمام وجود

طبیعت در ارومیه یک ماراتن مهیج را به سود خود خاتمه داد.

پیروزی در میان تماشاگرانی که والیبال را با تمام وجود دوست دارند آسان نبود اما ابراهیم وادی و شاگردانش به این مهم جامه تحقق پوشاندند.

در تیم طبیعت همه با تمام وجود جنگیدند اما باز هم شاهد نمایش عالی رادین احمدی در پست سرعتی بودیم، او و رامین خانی سرآمد یاران طبیعت بودند. خانی از زمانی که به عنوان کاپیتان تیم جونان ایران قهرمان آسیا شده تا حالا همواره بهترین تلاش خود را کرده است.

نمایش مصورخان 

هورسان در قلعه عقاب ها کاری بزرگ انجام داد و تیم زخم خورده نیان را شکست داد.

اینکه بر تیم مشهدی چه می گذرد خبر نداریم ولی چگونه نمی شود مشکلات روحی یا فنی را برطرف سازد اما آرش صادقیانی و یارانش این پیروزی را به فال نیک می گیرند در تیم هورسان باز هم عثمان فریاد جزو بهترین ها بود ولی جابر اسماعیل نژاد در قطر پاسور به اتفاق مصطفی نجفی عالی بودند.

نکته جالب اینکه یار پاکستانی دیگر نیز برای هورسانی ها درخشید، مصور خان!

گیتی پسند، چادرملو و پاس گرگان

سه تیم پیروز دیگر هفته چادرملوی اردکان، گیتی پسند اصفهان و پاس گرگان بودند.

چادرملوی اردکان بار دیگر به تعصب و جنگندگی حمزه زرینی مهر تایید زد و در کنار موسی سخاوی پر فروغ ظاهر شد و گیتی پسند هم در پیکاری بسیار سنگین سه بر دو از سد میهمان خود ایفاسرام اردکان گذشت.

هر دو تیم تا سر حد توان تلاش کردند، در تیم گیتی پسند مهران توانا، آرمین رنجبر و محمد صادقی یک سر و گردن بالاتر بودند و برای پیروزی پاسی ها مقابل تیم قعر جدول سایپا شایان شاهسوند، حسین حاجی کلاته و سلیم چپرلی سنگ تمام گذاشتند.

نویسنده: جمشید حمیدی