پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
استقلال و آمار عجیب ‌و غریب در آزادی

ایستگاه بعد؛ داربی!

استقلال در ۳۹ بازی خانگی اخیر خود تنها یک‌بار شکست خورده است.

لیگ بیست و یکم: ۱۵ بازی ، ۱۰ برد ۵ مساوی

در فصلی که استقلال به شکل‌ کاملا‌ً مقتدرانه و بدون باخت قهرمان لیگ شد، شاگردان مجیدی آمار ۱۰ برد‌ و ۵ مساوی را در بازی‌های خانگی به ثبت رساندند. جالب آن که استقلال در آن فصل رویایی، در بازی‌های خانگی، هرگز‌ گل‌ اول را از حریفان دریافت نکرد.

لیگ بیست و دوم: ۱۵ بازی، ۸ برد، ۶ مساوی ۱ باخت

افتتاحیه‌ی ساپینتو با استقلال، شکست در آزادی مقابل سپاهان بود. شکستی که تبدیل به آخرین باخت خانگی استقلال در لیگ برتر شده و آبی‌ها از مرداد ۱۴۰۱ تاکنون، هرگز‌ متحمل شکست در ورزشگاه آزادی نشده‌اند. ساپینتو و استقلال در این لیگ، در ۱۴ بازی بعدی خانگی‌شان بعد از این شکست، به ۸ برد و ۶ تساوی رسیدند.

لیگ بیست و سوم: ۹ بازی، ۹ برد

۲۷ امتیاز از ۹ بازی خانگی‌، یک آمار‌ فوق‌العاده برای جواد نکونام و استقلال است. ۲۷ امتیازی‌ که نقش عمده‌ای در صدر نشینی حال حاضر استقلال ایفا می‌کند و سرمربی محبوب آبی‌ها، بی‌شک نیم نگاهی به ثبت رکورد پیروزی در تمام بازی‌های خانگی در پایان فصل دارد تا علاوه بر نخستین قهرمانی‌اش در لیگ برتر، بهترین تیم بازی‌های خانگی در تاریخ لیگ برتر

استقلال که بعد از تساوی ناامیدکننده مقابل صنعت نفت، آخرین بازی خانگی تحت هدایت ریکاردو ساپینتو را با بردی ماندگار برابر تراکتور جشن گرفت، در تک‌تک بازی‌های خانگی این فصل با جواد نکونام نیز به پیروزی رسیده تا حالا با 10 برد متوالی خانگی، سومین آمار برتر در تاریخ لیگ را ثبت کند.

استقلال حالا تنها دو فصل متفاوت تیم پرسپولیس را با ۱۱ و ۱۲ برد متوالی بالاتر از خود می‌بیند و جالب آن که برای ادامه‌ی این روند، باید همین تیم را در داربی شکست دهد.

در صورت انجام این مهم، استقلال با تیم برانکو برابر می‌شود و با بردن مس رفسنجان و شمس‌آذر در میزبانی‌های بعدی، فرصت خلق رکوردی جدید را خواهد داشت.

گزارش: سوده رحمانوند