پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فرزانه فصیحی و...

نوشداروی بعد از مرگ سهراب

مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان در حالی به میزبانی اسکاتلند در حال برگزاری است که ایران نماینده‌ای در این رویداد بزرگ ندارد در این بین عدم شرکت فرزانه فصیحی قهرمان آسیا تردید ها و سوالاتی را در پی داشت.

در اینباره سرپرست فدراسیون دوومیدانی ضمن تشریح اقدامات اولیه ای که برای معرفی چند دوومیدانی کار از جمله فصیحی انجام شده بود گفت: امور بین‌الملل فدراسیون باید در هر چه سریعتر در روز  24 بهمن به وزارت امور خارجه نامه می‌زد و پیگیری می‌کرد و به ما اطلاع می‌داد که احتمالش خیلی ضعیف است ویزا بگیرد. این تعلل از سوی امور بین‌الملل بوده و به نوعی یک کوتاهی صورت گرفته؛ چون اگر زودتر اعلام کرده بود ویزا در ایران صادر نمی‌شود، اقدام دیگری می‌کردیم و فصیحی را به صربستان می‌فرستادیم تا از طریق آنجا ویزا بگیرد و به اسکاتلند برود. سهل‌انگاری اتفاق افتاده که این اتفاق هزینه دارد و منجر به برکناری مسئول امور بین‌الملل شده است.

از نگاه ما البته این گفته سرپرست فدراسیون دوومیدانی نوشداروی بعد از مرگ سهراب است، فدراسیونی که برای مسابقات داخل سالن آسیا سر و صدایی به راه انداخته بود انگار فراموش کرد که ورزش توقف ناپذیر است.

هرچند که بسیاری از کارشناسان دوومیدانی معتقدند که کارنامه فدراسیون دوومیدانی حال را نباید با میزبانی مسابقات داخل آسیا مقایسه کرد چرا که قاره کهن در این بخش حرفی برای گفتن ندارد.

گزارش: عباس اسماعیلی