پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لزوم استفاده از VAR در دربی

استقلال موافق است پرسپولیس نه!

حساسیت استقلالی‌ها روی چند گزینه داوری دربی، لزوم استفاده از VAR را افزایش می‌دهد.

به گزارش البرزورزشی:دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس از هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر درحالی قرار است 23 اسفند 1402 برگزار شود که زمزمه‌های انتخاب داور این مسابقه همچنان داغ است. بر همین اساس اولین بار طی هفته‌های گذشته به نقل از یک عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال خبر از انتخاب یک داور خارجی برای این مسابقه شنیده می‌شود.

این در صورتی است که برخی مخالفت‌ها و حساسیت‌ها بعد از انتشار این خبر در جامعه داوری به وجود آمده تا جایی که به نظر می‌رسد کمیته داوران شاید نسبت به انتخاب داور خارجی عقب‌نشینی کرده باشد.  بااین‌حال طی روزهای اخیر درحالی از گزینه‌هایی مانند اکرمی یا عرب‌براقی به‌عنوان داور احتمالی دربی 103 نام برده می‌شود که هنوز مشخص نیست این دیدار مثل دیدار رفت با VAR برگزار می‌شود یا اینکه مانند دیدار حساس استقلال و سپاهان بدون کمک‌داور ویدئویی انجام خواهد شد. 

نکته قابل‌توجه اینکه درصورت بودن VAR گزینه‌های محدودی برای قضاوت در دربی وجود خواهد داشت که اکرمی و عرب‌براقی نیز در بین این گزینه‌ها حضور دارند و همین موضوع باعث شده زمزمه اعتراض استقلالی‌ها در فضای مجازی نسبت به انتخاب این دو چهره بلند شود. این درحالی است که از اردوی آبی‌ها خبر می‌رسد آنها معتقدند وجود VAR می‌تواند جلوی اشتباهات داوری را بگیرد و در این صورت انتخاب هر داوری برای قضاوت در دربی می‌تواند سوءتفاهم‌های احتمالی را برطرف کند.