پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تامین اجتماعی و ماجرای بحرانی واگذاری پرسپولیس

با وجود وعده وزیر ورزش، مدیران تامین اجتماعی با پذیرش مسئولیت پرسپولیس مخالفت کردند و سرنوشت دو تیم در این ماجرا به هم گره خورده است.

   داستان واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پایتخت دوباره وارد مراحل پیچیده‌ای شده و با ادامه این روند این نگرانی بسیار جدی وجود دارد که دو باشگاه مانند دوسال قبل نتوانند مجوز حرفه‌ای برای حضور در تورنمنت‌های آسیایی را کسب کنند. یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها درباره این دو باشگاه در راه کسب مجوز حرفه‌ای موضوع مالکیت مشترک است که در روزهای اخیر بارها نسبت به آن هشدار داده شده است.

عجیب اما اینکه درحالی‌که وزارت ورزش مدت‌ها زمان داشت تا این مساله را حل کند باز هم این ماجرا را به روزهای پایانی مهلت بارگذاری مدارک AFC موکول کرده و حالا در این فرصت کم با بحران روبه‌رو شده است. درحالی‌که وزیر ورزش به‌تازگی قول حل این مشکل را داده و اعلام کرده بود ماجرای مالکیت مشترک دو باشگاه به‌زودی تعیین‌تکلیف می‌شود حالا خبر می‌رسد سازمان تامین اجتماعی که قرار بود باشگاه پرسپولیس به یکی از هلدینگ‌های آن واگذار شود با این موضوع مخالفت کرده و این یعنی بن‌بست تازه.

مدیران این سازمان ظاهرا تمایلی به در اختیار داشتن مالکیت قرمزها ندارند و در چنین اوضاعی وزارت ورزش مجبور است به‌سرعت به‌دنبال جایگزینی برای این سازمان باشد که در این مدت کم باقی‌مانده و درحالی‌که به‌زودی تعطیلات عید نوروز آغاز خواهد شد، کاری بسیار سخت خواهد بود. اوضاع برای سرخابی‌ها در مدت باقی‌مانده تا ضرب‌الاجل ارسال مدارک برای کنفدراسیون فوتبال آسیا روزبه‌روز بحرانی‌تر می‌شود و اگر مسئولان ورزش و دولت هرچه زودتر فکری به‌حال واگذاری آنها نکنند دوباره فاجعه‌ای رقم می‌خورد که مانند یک سونامی فوتبال ما را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

 اخیرا جمشید مهرابی مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی از پیشنهاد عجیب  برای واگذاری پرسپولیس خبر داد!

وی مدعی شد؛ اصلا مسئله خرید باشگاه پرسپولیس توسط سازمان تأمین اجتماعی مطرح نیست. بلکه پیشنهاد شده که به‌جای بخشی از بدهی سنگین دولت به سازمان تأمین اجتماعی، باشگاه پرسپولیس منتقل شود! در واقع ما درخواستی برای خرید باشگاه پرسپولیس ندادیم!

گزارش:نیلوفرمژدهی