پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
قضاوت بانوان در اتاق وی ای ار دربی

قربانی و ذکایی کاندیداهای تاریخ ساز!

حضور داور زن در دربی!خبر عجیبی بود اما شدنی....اتفاقی که می تواند در فوتبال ایران به اتفاقی نو و در عین حال عجیب تبدیل شود.

بحث وی ای ار عامل اصلی مطرح شدن این خبر در رسانه هاست زیرا در صورتی که قرار باشد در دربی از وی ای ار استفاده شود باید سه داور که مدرک لایسنس را دریافت کردند در اتاق کمک داور ویدئویی حاضر شوند و شرایط را زیر نظر داشته باشند.

این در حالی است که در میان داوران ایرانی موعود بنیادی فر این مدرک را در اختیار دارد و به دو داور دیگر برای زیر نظر گرفتن اوضاع نیاز است به همین دلیل در مورد حضور داوران خانم در این بازی صحبت به میان آمده است زیرا قرار است حضور دو داور بانو در اتاق وی ای ار مورد بررسی قرار گرفته شود.

پیش از همه با سرکار خانم فهیمی درکمیته داوران بانوان تماس گرفتیم تا از وضعیت باخبر شویم اما ایشان اطلاعی از اتفاقات رخ داده نداشتند و خبر حضور داور زن در دربی را از ما شنیدند و بسیار نیز استقبال کردند!

فهیمی:خیلی جالب است!

فهیمی در این مورد گفت: بسیار خبر جالبی بود اما من بی خبرم و خیلی برایم جالب است که این اتفاق رخ دهد و از داوران خانم در مسابقه دربی آقایان استفاده شود.

وی حتی تاریخ دربی را از ما پرسید تا با هیجان بسیار بیننده این دیدار مهم و جذاب باشد خصئصا اینکه این بازی با حضور داوران زن برگزار شود.

قربانی:اگر باشیم بهترین فضاوت را انجام می دهیم

مهسا قربانی  داور بین المللی فوتبال نفر بعدی بود که با وی تماس برقرار کردیم تا از چند و چون کار باخبر شویم داوری که مدرک لایسنس را به همراه ذکایی دیگر داور زن فوتبال ایران دریافت کرده و شرایط حضور در دربی را به عنوان کمک داور ویدئویی در اختیار دارد قربانی گفت: من هم این خبر را شنیدم اما نمی دانم که امکان این اتفاق وجو دارد یا نه ما دوست داریم در این بازی باشیم و کمک کنیم اما از عهده ما خارج است.

قرباتی افزود:حتی اجازه صحبت در این مورد به ما داده نشده و اگر بیش از این توضیحی دهیم محروم می شویم ما تنها در صورت اجازه کمیته داوران می توانیم صحبت کنیم اما آنچیزی که مشخص است اینکه من مدرک لایسنس را در اختیار دارم و هر کمکی از دستم بربیاید و اگر وظیفه ای به من محول شود آنرا انجام می دهم اما باقی مسائل از عهده من خارج است و کمیته داوران باید تصمیم گیری کند.

مهسا قربانی ادامه داد:در مورد قضاوت با کمک وی ای ار قضاوت زن یا مرد معنایی ندارد و اگر این اتفاق رخ دهد و ما در دربی حضور داشته باشیم بهترین عملکرد را خواهیم داشت.

گزارش:سوده رحمانوند