پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دایی: حیف شد در قطر قهرمان نشدیم

علی دایی که این روزها فعالیت فوتبالی ندارد،کمتر در مورد فوتبال اظهار نظر می کند اما هر از گاهی نیز نقطه نظر خودرا بیان کرده تا چندان هم از فوتبال فاصله نداشته باشد.

به گزارش البرزورزشی اخیرا وی نکاتی را در خصوص تیم‌ملی که در جام ملت های آسیا حضور داشت بیان کرده که می خوانیم.

شرایط در قطر چطور بود؟

 به اعتقاد من، تیم ایران در قطر یک روند سینوسی را طی کرد. یک بازی خوب بود، یک بازی بد. یک نیمه خوب بود و یک نیمه بد. همچنان عقیده دارم و پیش از این هم گفته بودم، نتیجه کلی تیم‌ملی در قطر برمی‌گردد به این مهم که بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای آماده شدن جهت حضور در چنین تورنمنت بزرگی مهیا نشد.به همین دلیل عدم انجام بازی‌های تدارکاتی مناسب پیش از سفر به قطر، تا بازی آخر ارنج اصلی‌مان را پیدا نکرده بودیم. شما بازی‌های تدارکاتی و آماده‌سازی کره‌جنوبی و ژاپن را به یاد دارید؟ و ما چه کردیم؟ تازه با آن تدارک هم می‌توان غافلگیر شد.

ما یک بازی خوب بودیم و یک بازی بد. بازی برابر ژاپن درنیمه دوم چنان فوتبالی ارائه کردیم که هر تیمی برابر ایران قرار می‌گرفت عاقبتی جز شکست نصیبش نمی‌شد. تیم ملی در دو دهه اخیر هرچند سال یک‌ بار از این نمایش‌ها از خود نشان می دهد.

خود من هم بعد از دیدن این بازی خیلی امیدوار شدم که بتوانیم به فینال برویم. اگر به فینال می‌رسیدم، شک ندارم قهرمانی به نام ایران سند می‌خورد.

 تا این حد به قهرمانی ایران امیدوار شده بودید؟

شما ببینید که از آن سوی جدول چه تیم‌هایی به نیمه‌نهایی راه یافتند،کره‌جنوبی و استرالیا و عربستان حذف شده بودند. مانده بود قطر و اردن. ژاپن را هم که خودمان از گردونه خارج کردیم. اردن و قطر را همین چند ماه پیش از جام‌ملت‌ها در یک تورنمنت تدارکاتی شکست داده بودیم. بعد از بازی برابر ژاپن، خیلی به پیروزی برابر قطر در نیمه‌هایی امیدوار شده بودم.

افسوس برای این نسل هیچ قهرمانی و افتخار تیمی از خود به یادگار نگذاشتند؟

 بله، واقعا حیف شد که نتوانستیم به قهرمانی برسیم. خب اینجا هم که نتیجه نگرفتیم بنابراین درست نیست بیاییم از کارنامه تیم‌ملی در بازی‌های قطر دفاع کنیم.