پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
جام حذفی قربانی داد؛

استقلال در رفسنجان مات شد!

اشتباهات فردی و چیدمان غلط استقلالی ها و بازی هوشیارانه مسی ها شگفتی بزرگ جام حذفی را رقم زد. نویدکیا را باید ستایش کرد که با آرامش و تدبیر تیمش را مدیریت می کند.

استقلال بعد از آنکه پنالتی زودهنگام را با ضربه بد حردانی و واکنش حامد لک از دست داد، به یک باره دچار افت تیمی شد.

معلوم نشد چه دلایل خاصی باعث نیمکت نشینی بلانکو، مهدی پور و جلالی و بازی گرفتن از آرمان رمضانی و مرادمند و سلمانی شد. این تغییرات باعث ناهماهنگی در دفاع و حمله شد و شکست تلخی به نام استقلال و نکونام نوشت..

در آن سوی میدان محرم نوید کیا را کنار زمین  با آرامش و طمانینه خاصی دیدیم. او اهل جار و جنجال نیست و تیمش را با تمرکز و تفکر هدایت کرد.

چیدمان خوب، آنالیز حریف سرشناس و دادن انگیزه به تک تک نفرات از نکات برجسته تیم مس بود. واسعی و مهدی محبی در خط حمله عالی بودند. شهباز زاده هم مکمل حرکات این دو بود.

سلیمان زاده، تیموری، نژاد مهدی و جعفری در خط دفاع هماهنگ و منسجم عمل کردند.

در مرکز زمین فرشید باقری و جلال الدین علی محمدی تسلط خوبی بر توپ‌ و میدان داشتند و از عناصر اصلی موفقیت مس بودند. در کنار آنها منتظر محمد چپ پا و تکنیکی هم بازی فوق العاده ای ارائه داد.

حامد لک اشتباه خود را در دادن پنالتی جبران کرد. او ضربه پنالتی حردانی را گرفت و در بقیه اوقات هم ستاره تیمش بود. حیف که او هنوز در حواشی سیر می کند و بی جهت خود را زمین می اندازد!! در مجموع استقلال روز خوبی نداشت و در خط دفاع متزلزل نشان داد.

مس با نوید کیا روزهای خوبی را  نوید داد. مدیریت باشگاه اگر دغدغه بازیکنان در بحث مطالبات آنها را رفع و رجوع کند، قطعا شاگردان نوید کیا در ادامه مسابقات لیگ و جام حذفی شگفتی ساز خواهند بود.

نکونام در وقت دوم با تعویض های دیر هنگام و با فراخوانی بلانکو، مهدی پور و جلالی و محمدی در پی جبران گلهای خورده بود که بی نتیجه ماند.

حسینی هم اگر چه دو گل دریافت کرد اما بارها موقعیت های تک به تک را از مهاجمان مس گرفت. استقلال با حذف زود هنگام از جام حذفی باید تمرکز خود را در لیگ به کار بگیرد.

مس هم با انگیزه بهتر و نتایج خوب این روزها ،چهره عوض کرده و با تیمی متحول شده به آینده نظر دارد.

نویسنده: احمد میرزاییان