پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

راه سخت شکست ناپذیر ماندن

۷۲ روز از روزی که مسعود شجاعی هدایت هوادار را بر عهده گرفت می‌گذرد. از آن روز تاکنون تیم هوادار شکست نخورده و به تیمی شکست ناپذیر تبدیل شده است.

این آمار هرچند بسیار خوشایند به نظر می‌رسد اما در عین حال کار را برای شجاعی و شاگردانش سخت می‌کند. حالا دیگر توقع از این مربی که با سبک و سیاق لالیگایی آشناست بالا رفته و اگر نتواند به این روند خود ادامه دهد و یا شرایط نزولی به خود بگیرد آینده شغلیش به خطر خواهد افتاد.

دیگر همه از مسعود شجاعی به عنوان پدیده مربیان و یک چهره نوظهور در امر مربیگری یاد می‌کنند. فوتبال ایران یک استعداد دیگر را به خود دیده و توقع می‌رود این فانتزی باز قهار که سال‌ها پیراهن تیم ملی را بر تن داشت در امر مربیگری نیز به همین روند شکست ناپذیری خود ادامه دهد.

با این حال تیم هوادار و مسعود شجاعی در ادامه راه کار سختی در پیش دارند. بازی هفته هجدهم این تیم به دلیل برودت هوا در اراک به تعویق افتاد و حالا آنها تا پایان سال سه بازی مهم و حساس مقابل ذوب آهن، تراکتور و استقلال در پیش دارند.

3 امتیاز بازی با ذوب آهن به لحاظ شرایطی که  تیم ربیعی در نیم فصل دوم پیدا کرده، برای اصفهانی‌ها بسیار مهم است و می‌تواند رقابتی سخت برای شاگردان مسعود شجاعی باشد. بدون شک اما بازی با تراکتور با توجه به تفکرات مربی اسپانیایی این تیم و شناختی که بدون شک او از مسعود شجاعی دارد بسیار قابل توجه و البته دیدنی خواهد بود.

در ادامه بازی با استقلال می‌تواند یک تقابل جذاب و دیدنی بین مسعود شجاعی و جواد نکونام  باشد. دو کاپیتان تیم ملی که هر دو سابقه بازی در لالیگای اسپانیا را داشته و شناخت خیلی خوبی از هم دارند از جذابیت‌های هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر است.

استقلال به باختن عادت ندارد و مسعود شجاعی نیز نشان داده شکست ناپذیر است. از این رو اگر این مربی جوان می‌خواهد به روند نباختن‌های خود ادامه دهد باید از این سه بازی پیش رو که بازی‌های سختی نیز هست سربلند بیرون بیاید.

قطعا عیار مسعود شجاعی تا پایان فصل مشخص خواهد شد و او نشان می‌دهد آیا فوتبال ایران می‌تواند به او به عنوان یک استعداد مربیگری اعتماد کند یا نه!

گزارش: نیلوفر مژدهی