پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تقابل سرخابی ها با نمایندگان جنوب؛

آزمونی مهم قبل از دربی پایتخت

کنار رفتن استقلال از جام حذفی و سفر به جنوب و تقابل با همنام خوزستانی را باید پیش درآمد دربی پایتخت قلمداد کرد.

پرسپولیس هم پس از جدال با فولاد خوزستان مهیای مصاف سرنوشت با آبی ها خواهد شد. استقلال به عنوان صدرنشین لیگ برتر باور نداشت در رفسنجان و در عرصه رقابت های جام حذفی گرفتار شود و وداعی تلخ داشته باشد.

مسی ها در این دیدار در ضد حملات عالی کار کردند و از ضعف دفاعی حریف سرشناس نهایت استفاده را بردند. استقلال روز جمعه در اهواز باید با استقلال خوزستان پیکار کند.

استقلال خوزستان که به تازگی چند بازیکن خارجی را بخدمت گرفته، هفته گذشته در تبریز با دو گل مقهور بازیکنان تراکتور شد. شاگردان پورموسوی خیلی اوضاع روبراهی ندارند.

فرزین گروسیان، مطلق زاده و ایران‌خواه نفرات کلیدی آبی ها هستند. جولیا فیگو، الجف آسو، عثمان الدونگ و دوستونیک تورسائو خارجی‌های تیم اهوازی هستند.

شاید بحث انگیزه و شرایط میزبانی بتواند تا حدی اوضاع را به نفع شاگردان پورموسوی تغییر دهد. زیرا استقلال نکونام به جهات مختلف دارای برتری فردی و گروهی نسبت به رقیب دارد. برد این پیکار مهم از سوی بازیکنان‌استقلال ضمن آنکه صدرنشینی را تثبیت می کند، شرایط روحی و انگیزشی آنها را ارتقا می دهد تا آماده پیکار با پرسپولیس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ شوند.

پرسپولیس - فولاد

دیگر بازی مهم هفته را دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان برگزار می کنند.

قرمزهای پایتخت با جذب نفراتی چون اورونوف، عبدالکریم حسن، خدا بنده لو و آل کثیر و بازگشت وحید امیری شرایط خود را بهبود بخشیدند.

بازی گرفتن اوسمار از نفرات جدید و جا به جایی های موثر و رجعت دادن ترابی به سمت راست، باعث آزادی عمل بیشتر اورونوف و عبدالکریم حسن درجناح چپ شده است.

عمده دغدغه اوسمار آسیب دیدگی گولیسیانی و علی نعمتی است. گفته می شود کنعانی زادگان هم قدری از ناحیه کشاله دچار آسیب دیدگی  است.

پرسپولیس با این شرایط در صدد پیروزی بر فولاد است تا آماده پیکار با استقلال شود. فولاد هم با هدایت آل نعمه و داشتن نفراتی قابل و نام آشنا به دنبال خودنمایی است.

حضور پریرا، کولی بالی، ساسان انصاری، احسان پهلوان، علی نژاد، نجاریان، بوحمدان، علی شجاعی و نجاریان را نباید دست کم گرفت.

تساوی یا باخت پرسپولیس به نفع استقلال و سپاهان در بالای جدول خواهد بود. اما برد شاگردان اوسمار حساسیت را در صدر جدول  بالا می برد. در چنین شرایطی دیدار دربی تعیین کننده تر از هر زمان دیگر خواهد بود. چه بسا برنده این بازی گامی بلند به سوی قهرمانی برمی دارد.

تساوی در این دیدار سپاهان را خشنود می کند و‌ معادلات صدرنشینی را پیچیده خواهد کرد.

نویسنده: احمد میرزاییان