پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
زمان در حال از دست رفتن است

مالکیت سرخابی ها در بن‌بست‌های سیاسی

زمان برای کسب مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها رو به پایان است و مسئولان همچنان دست‌دست می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: واگذاری سرخابی‌ها و حل مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه یکی از الزامات کسب مجوز حرفه‌ای و به تبع آن حضورشان در تورنمنت‌های آسیایی در فصل آینده است اما درحالی‌که فرصت ارسال مدارک در این زمینه رو به اتمام است هر روز اخبار متناقضی در این خصوص شنیده می‌شود و این نگرانی وجود دارد که باز هم شاهد حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا باشیم.

وزیر تعاون و کار روز سه‌شنبه با اعلام اینکه صندوق‌های زیرمجموعه این وزارتخانه از اینکه سهامدار قرمزها باشند استقبال می‌کنند این امیدواری را به وجود آورد که مشکل این دو باشگاه به زودی حل می‌شود اما ظاهرا هنوز حرکتی اساسی و قابل تامل در این زمینه انجام نشده و مصاحبه دیروز معاون سازمان خصوصی‌سازی با این مضمون که «‌واگذاری استقلال و پرسپولیس در شرایط فعلی سخت است» باعث شد تا باز هم هواداران این دو باشگاه نگران آینده باشگاه خود شوند.

این در حالی است که تنها یک ماه دیگر برای انجام این فرآیند زمان باقی است و روز 20 فروردین باید مدارکی که ثابت کند این دو باشگاه دارای مالکیت مشترک نیستند به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارسال شود. البته گفته می‌شود ممکن است دو باشگاه متوسل به راهکار دیگری شوند تا با دادن این تعهد به AFC که مراحل انتقال مالکیت در حال انجام است و به زودی نهایی خواهد شد بتوانند مجوز بگیرند اما اینکه آیا این موضوع مورد قبول AFC واقع خواهد شد یا نه مشخص نیست.

 در هر حال مهلت عمل به وعده‌‌ها رو به پایان است و به جای دست‌دست کردن باید هر چه زودتر چاره‌ای برای واگذاری این دو باشگاه اندیشیده شود.