پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ترابی و ارونوف لغزش های بیرانوند را جبران کردند؛

خط و نشان اوسمار برای نکونام!

در روزی که بیرانوند و خط دفاع پرسپولیس اشتباهات ویرانگری داشتند. ترابی و ارونوف ستاره‌ میدان بودند و در آستانه دربی قرمزها را به ساحل نجات رساندند.

مصاف فولاد و پرسپولیس زیبا و پر فراز و نشیب بود. اشتباهات داوری یک بار دیگر ضرورت راه اندازی و تعبیه سیستم وی ای آر را یاد آور شد.

لغزش های داوری اجتناب ناپذیر است و باید این نقیصه را با دادن امکانات لازم جبران کرد. برخی از صحنه ها با تکرار و بازبینی صحنه ها از صفحه تلویزیون قابل تشخیص است،اما داوران باید به لحظه تصمیم بگیرند.

نبود امکانات وی ای آر و برخی  اشتباهات گاه باعث از دست دادن شرایط برای یک تیم می شود و عدالت را هم زیر سوال می برد و... پیکار پرسپولیس و فولاد در آستانه دربی پایتخت از جهات مختلف دارای اهمیت خاص بود.

پرسپولیس در بالای جدول رقابتی تنگاتنگ با استقلال داشت. چند بازیکن آنها در آستانه محرومیت و چهار کارته شدن قرار داشتند.

محروم شدن کنعانی و دادن اخطار به او سخت موجب اعتراض کادر فنی و هواداران قرار گرفت.

اشتباهات محض بیرانوند و مدافعان مرکزی پرسپولیس عجیب بود، اما بازی هنرمندانه ترابی و ارونوف آب رفته را بجوی بازگرداند.

به‌ عبارت صریح تر تیم‌ پرسپولیس در فاز دفاعی تاثیر پذیر و شکننده بود و در فاز تهاجمی غیر قابل مهار. بیرانوند بعد از جام‌ ملت‌ها اشتباهات فاحشی داشته و گلهای عجیبی دریافت کرده است.

او باید از حواشی فاصله بگیرد و با تمرکز بیشتر به حفاظت از دروازه فکر کند. پرسپولیس یک بار دیگر از ضربه شروع مجدد و از کناره‌ها آسیب دید و دو گل ساده از فولاد دریافت کرد!

شاید این نقیصه  در  دربی هم تکرار شود. به ویژه آنکه آبی ها در ضربات ایستگاهی و نبردهای هوایی دارای برتری هستند و بازیکنانی بلند قامت وسر زن  دارند.

موضوع مهمی که در ترکیب پرسپولیس مشهود است. بازی گرفتن موثر  اوسمار از ارونوف و ترابی و آمادگی وحضور ذهن آل کثیر در فاز‌ تهاجمی بود.

 در مصاف با فولاد عبدالکریم حسن و اسماعیلی فر به عنوان دو بال کناری  مشارکت موثری در پایه گذاری حملات داشتند. همخوانی ترابی و ارونوف در عمق دفاع حریف عالی بود.

این دو به واقع نجات بخش پرسپولیس و اوسمار شدند و منجی بیرانوند لقب گرفتند. در خط میانی هم اگر چه سروش و ریگی پر تحرک بودند و به همراه عالیشاه پاس‌های پخته ای برای مهاجمان ساخته و پرداخته کردند،اما حضور خدابنده لو را باید برگ برنده اوسمار تلقی کرد. او جوان است و آینده دار.

فوتبال ما و لیگ باشگاهی باید جوانگرایی را در اولویت قرار دهد وگرنه به بیراهه رفته است.

فولاد خوزستان با آن همه استعداد بالقوه و امکانات خاص، چرا‌ باید به بازیکنانی پا به سن گذاشته از جمله پریرا و کولی بالی و....دل بسته و از فرصت دادن به جوان‌ها چشم‌پوشی کند!

قرار گرفت فولاد در پایین جدول هم از عجایب لیگ ما است که از نبود مدیریت و راهبری درست حکایت می کند.

نویسنده: احمد میرزاییان