پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

تختی صولت ها آستین بالا بزنند

‌رسیدگی فوری به مردم و رساندن آب و غذا و دادن امکانات فوری به سیستانی ها و بلوچستانی های عزیز می طلبد تا همه از جمله ورزشکاران به میدان بیایند و کمک به مردم را در اولویت قرار دهند.

چند روز از وقوع سیل ویرانگر در نقطه ای محروم از کشور می گذرد. زندگی و خانه و کاشانه مردم را آب برده و مسئولان را خواب!

برخی رفت و آمدها و گرفتن عکس و تصاویر یادگاری مسئولان استانی و منطقه ای هم بر  تلخی این واقعه می افزاید.

هواداران ‌ملوانی را باید ستود که با دست نوشته ای به مسئولان تلنگر زدند تا از زن و بچه مردم سیل زده سیستانی و بلوچستان  غافل نشوند!!

نمونه این حرکت شایسته را تیم‌های دیگر لیگ برتری انجام دادندو به همه گوشزد کردند که امروز ضرورت رساندن امکانات اولیه از جمله پوشاک و خوراک و چادر و...به مردم در باید در  اولویت باشد.

خانه ها و زمین های زارعی و مایملک مردم تخریب و از بین رفته است. سیستم فاضلاب و آب و برق منطقه نابود شده است.

مردم هیچ‌ امکاناتی دراختیار ندارند. در این زمینه و در آستانه ماه رمضان و سال نو به بسیج ‌عمومی نیاز داریم .

ورزشکاران و پیشکسوتان که همواره در تمام امور خدمت رسانی پیشگام و پیشقدم بوده اند، امروز هم باید کانون‌های محلی و کمپین های استانی و کشوری را تشکیل داده و وارد گود شوند.

قهرمانان پهلوان صفت ایرانی در طول تاریخ همواره همسفر و همدرد نیازمندان بوده اند، از پوریای ولی گرفته تا غلامرضا تختی و این سال و ماه نیز تک و توکی از پهلوانان ورزش کشورمان رگه هایی از نوعدوستی را به تصویر کشانده اند.

افرادی که در زلزله سر پل ذهاب سنگ تمام گذاشته اند و شخصیت هایی که در بزنگاه های مختلف از جمله سیل بیرحمانه سیستان و بلوچستان دل به حادثه زدند و رسول خادم یکی از این بزرگمردان دنیای ورزش است که فارغ از بزرگنمایی و تصویرگذاری متداول در فضای مجازی به یاری مردم نیازمند سیستان و بلوچستان شتافته است.

قهرمانی شاید در منظر عمومی یک عنوان و یک مدال باشد اما قهرمانانی در دل و ذهن مردم جاودانه می مانند که فتوت و مردانگی را پیشه سازد شاید به مذاق بعضی ها خوش نیاید اما تختی صولت ها در ایران همچنان راه جاودانگی را با مردم سرزمینمان طی می کنند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی