پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

ملوان غول ‌کش

شاید جالب باشد بدانید آخرین شکست تیم ملوان مربوط به بازی مقابل شمس آذر در هفته دوازدهم است.

شاگردان مهدی تارتار که به جز بازی هفته اول و دوم مقابل ذوب‌آهن و استقلال تهران، در هفته دوازدهم در مقابل چشم هواداران به پدیده لیگ باختند و آمار شکست‌های خود را به سه رساندند پس از آن بازی ملوانی‌ها نه‌تنها نباختند بلکه با هشت برد و هشت مساوی خود را ۳۲ امتیازی کرده و بارها به صدر جدول نزدیک شدند.

شاگردان تارتار در فصل جدید هرگز از نیمه جدول پایین‌تر نیامدند و با عملکرد خوب خود فصل تازه‌ای در کارنامه تیم ملوان از خود به جا گذاشتند.

تیم ملوان نه‌تنها شکست را فراموش کرده بلکه مقابل مدعیانی چون استقلال و سپاهان و پرسپولیس امتیاز گرفته و یک رکورد خوب از خود به جا گذاشته است. از این رو سرمربی و مدیرعامل این تیم به کسب سهمیه فکر می‌کنند و خود را در جمع مدعیان قرار دادند.

به نظر می‌رسد یک رقیب تازه برای سپاهان و تراکتور و حتی استقلال و پرسپولیس پدید آمده است. تیمی که باختن را فراموش کرده و یقه همه مدعیان را در لیگ امسال را می‌گیرد. شور و حالی که در انزلی شکل گرفته و حال و هوایی که سکوهای ورزشگاه سن‌سیروس دارند به‌واسطه فوتبال به وجود آمده شهری که با هواداران مثال‌زدنی‌اش همواره مورد توجه بوده اما این بار نتایج خوب ملوان نیز این شهر را بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال قرار داده است.

روند صعودی ملوان ادامه‌دار خواهد بود؛ چراکه آنها در ادامه و پیش از پایان سال دو بازی دیگر مقابل پیکان و صنعت نفت در پیش دارند. با توجه به شرایط هر دو رقیب در جدول رده‌بندی بازی آسانی به نظر می‌رسد.

اگر شاگردان تارتار این دو حریف را دست‌کم نگیرند و عملکرد خوب خود را در دو بازی آینده نیز ادامه دهند نه‌تنها جایگاه خود را در بالای جدول حفظ خواهند کرد بلکه با توجه به فاصله امتیازی کمی که با دیگر رقبا دارند ممکن است جایگاه بهتری را نیز از آن خود کنند.

گزارش: نیلوفر مژدهی